اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله موشکی ارتش یمن به کشتی های آمریکایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب

  • کد خبر : 29983
  • 05 بهمن 1402 - 10:17
حمله موشکی ارتش یمن به کشتی های آمریکایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای از حمله به بستن دریای سرخ به روی کشتی های تجاری و نظامی آمریکایی و اصابت چند فروند موشک به این کشتی ها خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه گفت: درگیری امروز با تعدادی کشتی و ناو جنگی آمریکایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب در حالی رخ داد که این ناوها از دو کشتی تجاری آمریکایی حفاظت می کردند. نیروهای مسلح یمن در این درگیری که بیش از دو ساعت به طول انجامید، از تعدادی موشک بالستیک استفاده کردند و نتایج این درگیری به شرح زیر است:

– اصابت مستقیم موشک به کشتی جنگی آمریکایی

– اجبار دو کشتی تجاری آمریکایی به عقب نشینی و بازگشت از محل درگیری

– تعدادی از موشک های بالستیک ما علیرغم مقابله ناوهای جنگی آمریکایی به اهداف خود رسیدند.

سرتیپ سریع در ادامه این بیانیه بر تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به جلوگیری از کشتیرانی به سمت بنادر اسرائیلی در فلسطین اشغالی از طریق دریاهای سرخ و عرب تاکید کرد و گفت که این نیروها با هدف قرار دادن تمام اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب، تمام اقدامات نظامی لازم را در چارچوب حق مشروع برای دفاع از کشور، مردم و ملت یمن انجام خواهند داد.

لازم به ذکر است که مرکز تجارت دریایی بریتانیا عصر امروز از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۵۰ مایلی جنوب بندر المخا در جنوب غرب یمن خبر داده بود. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی است که ناوشکن گراولی در جریان این درگیری دو فروند موشک انصارالله را که به سمت ناو دیترویت در خلیج عدن شلیک شده بود، رهگیری کرده و موشک سوم در دریا سقوط کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.