اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمریکا انصارالله یمن را به فهرست تروریستی بازگرداند

  • کد خبر : 29840
  • 28 دی 1402 - 10:17
آمریکا انصارالله یمن را به فهرست تروریستی بازگرداند
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت جوزف بایدن جنبش انصارالله یمن را مجددا در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

وی در این بیانیه گفت: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدیدات و حملات علیه ایالات متحده، قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست تروریست‌های جهانی اعلام می‌شود. این اقدام ابزاری مهم برای جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریستی از حوثی‌ها و جلوگیری از دسترسی آنها به بازارهای مالی و پاسخگو کردن آنها بابت اقداماتشان است.»

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات یمن در واکنش به این اقدام آمریکا، آن را تصمیمی سیاسی دانست و گفت: “این طبقه بندی آمریکایی‌ها بر موضع ما تأثیری نخواهد گذاشت و حملات ما به کشتی های عازم اسرائیل ادامه خواهد داشت. اقدامات ما در دریای سرخ، نوعی اعمال فشار برای توقف جنگ علیه غزه است.”

جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین، اقدام آمریکا در بازگرداندن جنبش انصارالله به فهرست تروریستی را محکوم کرده و آنرا تلاشی برای پشتیبانی از کشتار وحشیانه و نسل کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی عنوان کردند. این دو جنبش همچنین از اقدامات انصارالله و مردم یمن در حمایت از فلسطین قدردانی کردند.

مقامات انصارالله و دولت نجات یمن بارها اعلام کردند که عملیات دریایی نیروهای مسلح این کشور در حمایت از مردم فلسطین و علیه منافع اسرائیل است و تا زمانی که جنگ در نوار غزه متوقف نشود، این حملات ادامه خواهد داشت. آمریکا و انگلیس در واکنش به این اقدامات، با تشکیل ائتلاف نگهبان آسایش، ناوگان دریایی خود را به دریاهای سرخ و عرب اعزام کرده‌اند اما ایجاد تنش چند روز اخیر آنها با انصارالله بی فایده بوده و منجر به ضربات متعدد به کشتی های آمریکایی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.