اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست

  • کد خبر : 29579
  • 22 دی 1402 - 12:13
«قمار» به سبک آمریکا؛ حمله به یمن بازدارنده نیست
رسانه‌های آمریکایی امروز جمعه، ۱۲ ژانویه با انتشار گزارش‌هایی تجاوز نظامی کشورشان و انگلیس به مناطقی از یمن را «غیربازدارنده» توصیف و از «تشدید درگیری‌های منطقه‌ای» ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مقامات آمریکایی انتظار دارند که یمنی‌ها به حمله علیه کشتی‌ها در مدت کوتاهی پس از حملات ما ادامه دهند تا نشان دهند که این گام‌ها «بازدارنده نیست و آن‌ها به تهدید کشتی‌های دریای سرخ ادامه خواهند داد»، این گزیده‌ای از تحلیل روزنامه وال‌استریت ژورنال است.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به تبعات منطقه‌ای این رویداد پرداخته و نوشت که «بیم آن می‌رود حملات به یمن باعث تداوم درگیری بین نیروهای یمنی و نیروی دریایی آمریکا وشود».

این رسانه آمریکایی در ادامه می‌نویسد که کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و سلطنت عمان نگرانی‌هایی را مطرح کرده و معتقدند که «حملات در یمن ممکن است منطقه را وارد جنگ گسترده‌تری کند».

روزنامه واشنگتن‌پست در تایید این نگرانی‌ها نوشت که «حملات به یمن تقریباً به طور قطعی منجر به افزایش تنش در سراسر خاورمیانه خواهد شد».

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ با توصیف این حملات آمریکا به «قمار»، هشدار داد که واشنگتن در شرایطی حمله کرد که بارها اعلام کرده بود «در بحبوحه جنگ بین اسرائیل و حماس، جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه‌ای بزرگتر اولویت ماست».

این رسانه آمریکایی ضمن تاکید بر اینکه «بازداشتن صنعاء مسئله آسانی نیست»، نوشت «یمن موفق شد در برابر عملیات نظامی به رهبری عربستان سعودی برای سرنگونی آن مقاومت کند و هنوز هم [عزم آن] به شدت راسخ است».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.