اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروی دریایی ارتش: نفتکش متخلف آمریکایی توقیف شد

  • کد خبر : 29557
  • 21 دی 1402 - 19:52
نیروی دریایی ارتش: نفتکش متخلف آمریکایی توقیف شد
نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای از توقیف یک نفتکش متخلف آمریکایی در دریای عمان خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، روابط عمومی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای نوشت:
به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.
نفتکش متخلف یاد شده در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

این نفتکش  با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی برای تحویل به مقامات قضایی است.

لازم به ذکر است که مرکز تجارت دریایی بریتانیا صبح امروز از توقیف یک کشتی در سواحل شرقی عمان توسط شش فرد ناشناس خبر داد. همان طور که در بیانیه ارتش نیز اشاره شد، این کشتی سنت نیکولاس (ST NIKOLAS) یا سوئز راجان (نام پیشین کشتی) نام دارد که از مبدأ بصره به سمت بندر علیاگا در سواحل غربی ترکیه در حال حرکت بوده است. این تانکر در تاریخ نامعلومی پس از فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی در سواحل سنگاپور توسط آمریکا توقیف شد و محموله نفتی آن فروخته و توسط آمریکا مصادره شد. حال پس از گذشت چند ماه، ارتش ایران همان نفتکش به دام انداخته و با یک عملیات دریایی، به دزدی دریایی سازمان یافته آمریکا پاسخ داده و اموال ملت ایران را مسترد کرد.

شایان ذکر است که این عملیات در فاصله حدودی ۱۱۵ کیلومتر از بندر جاسک انجام گرفته و در زمره مقتدرانه ترین عملیات های دریایی نیروهای مسلح ایران محسوب می شود، چراکه ناوهای هواپیمابر و ناوچه های جنگی نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس و دیگر متحدین آنها در آب های منطقه حضور پر تعدادی دارند و در اندک زمانی می توانند به اقدامات ایران پاسخ دهند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.