اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: به کشتی های اسرائیل در دریای سرخ حمله خواهیم کرد

  • کد خبر : 29212
  • 23 آبان 1402 - 19:32
رهبر انصارالله: به کشتی های اسرائیل در دریای سرخ حمله خواهیم کرد
حکام عرب و سران ۵۷ کشور اسلامی و عربی در آن نشست هیچ عملی انجام ندادند. شما سران کشورهای اسلامی و عربی فقط یک بیانیه صادر کردید! قدرت ۵۷ کشور عربی و اسلامی این است؟ آیا امکانات شما این است؟ یک کودک مدرسه‌ای هم چنین کاری را می‌تواند بکند! حتی اسرائیلی ها شما را تمسخر کردند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنرانی به مناسبت مراسم سالگرد روز شهید در یمن به موضوعات مهمی پیرامون تحولات اخیر منطقه پرداخت. بخش های مهم سخنان رهبر انصارالله به شرح زیر است:

«سربلندی و عزت و شکوه ملت یمن با احیای فریضه “جهاد فی سبیل الله” پیوند خورده است و یک ملت بدون جهاد، ذلیل و متفرق و اسیر دشمن می شود. ضعف امروز مسلمین و فجایع ناشی از آن، بیانگر اهمیت واجبی به نام “جهاد در راه خدا” است. آنچه که مسلمین به آن نیاز دارند روحیه شهادت طلبی است تا بتوانند بر وحشت آفرینی دشمنان غلبه کنند.

موضع امت اسلامی، موضع یک میلیارد و نیم مسلمان در قبال جنایات دشمن جنایتکار صهیونیستی در فلسطین ضعیف است. دشمن غیرنظامیان، کودکان، زنان، پیر و جوان، مدارس، بیمارستان، خانه ها را بمباران می‌کند. آنها مسیرهای اعلامی (برای خروج) را بمباران می‌کنند، آنها را در یک مکان مشخص شده جمع می‌کنند و سپس قتل عام می‌کند. دشمن یهودی از همه روشها برای کشتار فلسطینیها استفاده می‌کند. این جنایات حتی وجدان مردگان را هم بیدار می‌کند! طغیان و جنایت یهود به بالاترین سطح رسیده است. وجدان مردگان این عالم باید احیا شود. این تصاویر مصیبت بار باید وجدان همگان را از خواب بیدار کند.

فلسطین در محاصره یک اتحاد عبری-عربی است. کشورهای عربی به محاصره غزه کمک می‌کنند و از ارسال کمک ها جلوگیری می‌کنند. فرزندان این امت اسلامی و اعراب کجا هستند؟ چرا به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند؟ چه شده که حرکت نمی‌کنید؟ منتظر چه چیزی هستید؟

حکام عرب و سران ۵۷ کشور اسلامی و عربی در آن نشست هیچ عملی انجام ندادند. شما سران کشورهای اسلامی و عربی فقط یک بیانیه صادر کردید! قدرت ۵۷ کشور عربی و اسلامی این است؟ آیا امکانات شما این است؟ یک کودک مدرسه‌ای هم چنین کاری را می‌تواند بکند! حتی اسرائیلی ها شما را تمسخر کردند.

کشورهای آمریکای لاتین موضع قوی تری نسبت به کشورهای اسلامی و عربی داشتند و روابط خود را با اسرائیل قطع کردند. کاری که رژیم سعودی می‌کند شرم آور است. به جای کمک به فلسطین، میزبانی جشن ها و پایکوبی همجنس‌بازان را در ریاض به عهده می‌گیرد! در برابر خدا چه پاسخی دارید؟ آمریکایی‌ها مردان و زنان و کودکان غزه را می‌کشند و شما در ریاض با آنها می‌رقصید! این تاسف بار است و به لحاظ اخلاقی و انسانی شنیع است.

آمریکا و اسرائیل دو روی یه سکه اند. آنها اشغالگر و فاسدند، با یکدیگر جنایت می‌کنند و به یکدیگر کمک می‌کنند. بعد از آمریکا، کشورهای اروپایی به اسرائیل کمک نظامی و مالی کردند. آنها اسرائیل تشویق به بمباران و جنایت می‌کند! غرب ظالم با آنها کمک می‌کند، در حالیکه مسلمانان پشت فلسطین را خالی کرده‌اند.

ما ملت یمن، یمن ایمانی و حکیم، ما با کرامت انسانی و مسئولیت پذیری دینی از روز اول مواضع خود را علیه دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین تنظیم کردیم. ما در همه سطوح به یاری و پشتیبانی از آنها می‌پردازیم به یاری خدا. موضع یمن برای کشورهای اسلامی و عربی باید الگو شود. یمنی ها بزرگترین تظاهرات را در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل انجام دادند.

ما از کشورهایی که از نظر جغرافیایی ما را از فلسطین جدا کردند می خواهیم گذرگاهی برای عبور یمنی ها به سمت فلسطین باز کنند. اگر راهی، حتی محدود و کوچک وجود داشته باشد، صدها هزار یمنی برای یاری فلسطین وارد غزه خواهند شد.

همه بدانند! اسرائیل در دریای سرخ جرات ندارد پرچم خود را بر روی کشتی هایش نصب کند. آنها از یمن می‌ترسند و از پرچم های دیگری استفاده می‌کنند و سیستم های خود را در آب های نزدیک یمن خاموش می‌کنند که شناسایی نشوند اما ما آنها را پیدا خواهیم کرد و به آنها حمله خواهیم کرد. این موضع روشن ماست همه جهان این را بداند. عملیات های ما علیه اسرائیل ادامه خواهد داشت و ما از هیچ کاری برای فلسطین دریغ نخواهیم کرد.

آمریکایی‌ها به ما پیام های تهدید آمیز و فریبنده می‌دهند که به کشورهای منطقه دستور داده ایم که در قبال فلسطین واکنشی نداشته باشند. ما به آنها گفتیم که پیام های شما برای ما ارزشی ندارد و بخشی از این کشورها نیستیم. ما ملتی هستیم که از روز اول بپا خواستیم و شعارهای: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود و پیروزی برای اسلام را سر دادیم.

همه توان ما، رسانه های ما، پایگاه های اجتماعی و… همه چیز علیرغم محاصره و مشکلات زیاد ما معطوف به حمایت از فلسطین شده است. ما از همه ملت های اسلامی و عربی میخواهیم که کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را تحریم کنند. شرکت هایی که از صهیونیستها حمایت می‌کنند باید تحریم شوند. هر کسی در هر کشوری که محدودیت تظاهرات و تجمع را دارد، می‌تواند از این طریق از فلسطین حمایت کند. ما از هر کشوری که از فلسطین حمایت کند، تمجید و تشکر می‌کنیم. ما از همه مسلمانان می‌خواهیم موضع متحد و اقدام واحد علیه اسرائیل اتخاذ کند. ملت ما به معنای واقعی کلمه، مردمی صادق و شجاع و مقاومی هستند. ما هیچ علاقه و ارتباطی به آمریکا، انگلیس و… نداریم و آنها نمی‌توانند ما را از این موضع منصرف کنند.

این حوادث اخیر درس ها و عبرت هایی دارد. این حوادث چهره دشمن را روشن کرد. این حوادث نشان داد که سخت ترین و بدترین مردمان یهود است. این آزمایش الهی است. آزادی کجاست؟ حقوق بشر کجاست؟ حقوق زنان؟ حقوق کودکان؟ نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل چه نقشی دارد؟ به شما می‌گوییم که شما دروغگو هستید، فلسطین دروغگویی شما را روشن کرد. دبیر کل این سازمان عباراتی را به کار می‌برد که اسرائیل را عصبانی نکند. به گروه های مقاومت تروریست و… می‌گوید. اسرائیل جلاد است و شما با عناوین آمریکایی و اروپایی می‌خواهید جهان را فریب دهید.

مجاهدان در غزه علیرغم موضع ضعیف کشورهای اسلامی و عربی، صبری عظیم و مقاومتی پایدار دارند. تلاش ملت ما برای حمایت و همبستگی با فلسطین ادامه دارد. از خدا پیروزی مجاهدین فلسطین را می‌خواهیم.»

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.