اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رهبر انصارالله: در صورت دخالت آمریکا در جنگ غزه، آماده شرکت در حملات موشکی و پهپادی هستیم

  • کد خبر : 28885
  • 18 مهر 1402 - 19:22
رهبر انصارالله: در صورت دخالت آمریکا در جنگ غزه، آماده شرکت در حملات موشکی و پهپادی هستیم
سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در واکنش به تحولات اخیر منطقه به ویژه نبرد گروههای فلسطینی با رژیم صهیونیستی تحت عنوان عملیات "طوفان الاقصی" به سخنرانی پرداخت.

خلاصه سخنان رهبر انصارالله به شرح ذیل است. وی با محکومیت حمایت آمریکا و کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی گفت:
«غرب بر این باور است که جامعه بشری تا حد زیادی احمق است و با عناوین فریبنده، نفوذ سیاسی را در جوامع ما رقم زده و به نزاع دامن می‌زند و بعد به آن می‌خندند.

مردم فلسطین در این هفتاد سال هیچ توجهی از سوی نهادهای بین المللی که باصطلاح نگران حقوق مردم و برقرار کننده صلح هستند، برای نجات از ظلم و ستم دریافت نکرده اند.

سازمان ملل متحد، اسرائیل جنایتکار را که هیچ مشروعیتی ندارد، به عنوان عضوی از خود به رسمیت شناخته و غصب آشکار و بی عدالتی آنها بر فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. قطعنامه های شورای امنیت نیز هیچ چیزی برای فلسطین فراهم نکرد و از کودکان، زنان و غیرنظامیان در آنجا حمایت نکرد.

مسئله فریب و امید ابزار غربی ها برای انحراف حق مردم فلسطین از بازگرداندن میهن خود است. این توطئه برای نابودی آرمان فلسطین در چارچوب عادی سازی با کشورهای عربی و اسلامی دنبال می‌شود.

ملت فلسطین برای دفاع از خود در برابر بی عدالتی، اخراج اشغالگر، احیای حقوق مشروع و نجات اسیران خود چاره ای جز اقدام جهادی ندارند. عملیات طوفان الاقصی، عملیات بزرگ و مهمی است که در چارچوب حق مشروع ملت فلسطین برای مقابله با دشمن ظالم و اشغالگر قرار گرفت.

آمریکا در تمام جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و به طور کلی علیه امت اسلامی شریک است. اسرائیل فرزند آمریکاست و این نگاه صحیحی است تا بدانیم دشمنی که ما مسلمانان و ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد، کیست.

کشورهای غربی برای حمایت و کمک به رژیم صهیونیستی، بیانیه ها و مواضع خود را مطرح کردند. وظیفه دینی، ملی و اخلاقی امت اسلامی و اعراب نیز حمایت از مردم فلسطین با هرگونه حرکت سیاسی، رسانه ای، مادی و نظامی است.

جایز و شایسته امت اسلامی نیست که مردم فلسطین و مجاهدین آنها را تماشا کنند و در آن سو کشورهای غربی برای حمایت از دشمن ظالم و هتک حرمت مقدسات ما وارد شوند. سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب کجا هستند؟ چرا برای اتخاذ مواضع جدی جلسه نمی‌گذارند؟

مواضع ضعیفی در کشورهای عربی وجود دارد و موضع عادی سازان شرم آور است و میزان وفاداری آنها به دشمن صهیونیستی و سوء استفاده از فلسطین را آشکار می کند. رژیم هایی که عادی سازی روابط را انجام داده‌اند طوری از جنبش های جهادی صحبت می کنند که انگار هیچ دلیلی برای جنگ وجود ندارد و فلسطین بخشی از ایران است و به نیابت از ایرانی‌ها می‌جنگند!

مردم ما حاضرند برای انجام وظیفه مقدس خود در حمایت از مردم فلسطین هر کاری انجام دهند و شرکت آنها در تظاهرات بیانگر این موضع است. ای کاش در کنار فلسطین بودیم و اگر این امکان برای ما فراهم می شد، مردم ما صدها هزار رزمنده را برای دفاع از فلسطین ارسال می‌کردند، اما در مقابل ما فاصله جغرافیایی و برخی کشورها وجود دارند.

ما در هماهنگی کامل با محور مقاومت هستیم. این هماهنگی مبتنی بر سطوح مشخصی از رویدادها و خطوط قرمز از جمله دخالت مستقیم آمریکایی ها است و در این صورت ما آماده شرکت در حملات موشکی، پهپادی و سایر گزینه های نظامی هستیم.

خطاب به مجاهدین غزه و مردم فلسطین می‌گویم: شما تنها نیستید، مردم ما و آزادگان امت اسلامی در کنار شما هستند و به تبلیغات و حملات رسانه ای توجه نکنید. عملیات بزرگ غزه سیگنالی از جانب خداوند برای آغاز مرحله‌ای جدید است. خداوند به مجاهدین و ملت فلسطین پیروزی و توانمندی عطا فرماید. طوفان الاقصی نشانه از نزدیک شدن امداد الهی است.»

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.