اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فرانسه از نیجر خارج می‌شود؛ سفارت و پایگاه‌های نظامی تخلیه خواهد شد!

  • کد خبر : 28720
  • 03 مهر 1402 - 16:44
فرانسه از نیجر خارج می‌شود؛ سفارت و پایگاه‌های نظامی تخلیه خواهد شد!
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دستور خروج سفیر و نیروهای نظامی فرانسوی از نیجر را صادر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی کودتای نظامیان در نیجر و بی اعتنایی آنها به درخواست های مکرر برای بازگرداندن قدرت به محمد بازوم، رئیس جمهور مخلوع، دستور بازگشت سیلوان ایتی، سفیر فرانسه از نیامی و تخلیه پایگاه‌های نظامی در نیجر تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی را صادر کرد.

مکرون در اظهارات خود در این باره گفته است که نیجر دیگر علاقه ای به مبارزه با تروریسم ندارد! بنابراین پایان عملیات نظامی در این کشور را اعلام می‌کنم.

همزمان با این تصمیم، سازمان هواپیمایی نیجر نیز به دستور شورای ملی حفاظت از میهن از روز یکشنبه ۲ مهر ماه پرواز هواپیماهای فرانسوی بر فراز حریم هوایی این کشور را ممنوع اعلام کرد.

فرانسه پیش از عقب نشینی از نیجر، در واکنش به اقدامات ضدفرانسوی شورای ملی حفاظت از میهن نیجر اعلام کرده بود که این شورا را به رسمیت نمی‌شناسد و درخواست آنها مبنی بر خروج سفیر خود از شهر نیامی را اجرا نمی‌کند.

نیجر پس از مالی و بورکینافاسو، سومین کشور در قاره آفریقا است که خواستار خروج نظامیان فرانسه از خاک خود می‌شود. فرانسه در دهه گذشته با ادعای مبارزه با تروریسم، اقدام به ساخت پایگاه‌های نظامی مختلفی در کشورهای منطقه ساحل آفریقا کرده و امتیاز منابع نفتی و معادن این کشورها را کسب کرده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اتفاقات اخیر در غرب آفریقا، آغاز یک دوره جدید ضد استعماری است و در آینده، کشورهای آفریقایی بیشتری به این روند خواهند پیوست.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.