اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رزمایش نیروی هوایی عراق با مشارکت جنگنده‌های فرانسوی (تصویر)

  • کد خبر : 27216
  • 02 خرداد 1402 - 19:18
رزمایش نیروی هوایی عراق با مشارکت جنگنده‌های فرانسوی (تصویر)
نخستین رزمایش نیروی هوایی عراق با حضور فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور و فرمانده نیروی هوافضای فرانسه برگزار شد.

به گزارش اخبار جهادی، رزمایش نیروی هوایی عراق با نام “ابابیل ۱” در ۲ خرداد ماه و با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در پایگاه هوایی بلد برگزار شد. در این رزمایش جنگنده‌های رافال فرانسه و فرمانده نیروی هوافضای فرانسه و هیئت همراه او نیز حضور داشتند.

نخست وزیر عراق گفت این برای اولین بار است که عراق شاهد چنین رزمایشی در آسمان خود است؛ امری که دوستان در نیروی هوایی فرانسه را به مشارکت با جنگنده های رافال و فرود در عراق تشویق کرد و ما نیز همه دوستان و برادران را برای همکاری نظامی سازنده تشویق می‌کنیم. السودانی شجاعت و افتخارآفرینی خلبانان عراقی در جنگ علیه تروریسم و آمادگی آنها برای دفاع از عراق را تحسین کرد.

پس از این رزمایش، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: فرانسه از کشورهای پیشرو در زمینه صنایع نظامی به شمار می‌‎رود و همکاری‌هایی با این کشور وجود دارد. امیدواریم نیروی هوایی عراق به هواپیماهای جدیدی از جمله جنگنده‌های رافال فرانسه که از جنگنده‌های پیشرفته محسوب می‌شود، تجهیز شود.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین بر اهمیت انجام تمرینات نیروی هوایی این کشور با سایر کشورها از جمله کشورهای عضو ناتو به ویژه فرانسه تاکید کرد.

گفتنی است سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در حالی موضوع افزایش همکاری با ارتش فرانسه را مطرح کرده است که چندی قبل، گروه مقاومت اصحاب الکهف اسنادی از دستگاه اطلاعات نروژ‌ (NIS) در شهر بصره منتشر کرد که از همکاری سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، آلمان و نروژ در جهت خدمت به اهداف اسرائیل در عراق خبر میداد.

بیشتر بخوانید: گروه اصحاب الکهف از همکاری سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، آلمان و نروژ در عراق خبر داد!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.