اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترور؛ راهکار صهیونیست‌ها برای توقف گسترش مقاومت در کرانه باختری

  • کد خبر : 28624
  • 07 شهریور 1402 - 18:21
ترور؛ راهکار صهیونیست‌ها برای توقف گسترش مقاومت در کرانه باختری
رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی در مقابله و دفع حملات ضد اسرائیلی گروه‌های مقاومت فلسطین در مناطق مختلف کرانه باختری و همچنین ناتوانی در پاسخگویی به حملات راکتی اخیر از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی، به فکر ترور فرماندهان مقاومت افتاده است. همزمان با اوج گرفتن شایعات ترور فرماندهان مقاومت، تحلیلگران و رسانه‌های اسرائیلی شخصیت‌های مختلفی از جهاد اسلامی و حماس (به ویژه فرماندهان ساکن لبنان) را به عنوان اهداف احتمالی ترور معرفی نمودند.

ترور افراد اثرگذار و فرماندهان مقاومت فلسطین، راهبرد همیشگی صهیونیست‌ها بوده است. در بازه‌های زمانی مختلف و به ویژه پس آنکه فاصله زمانی میان کنش و واکنش طرفین به شدت کاهش پیدا می‌کند، گزینه‌های ترور توسط نهادهای تروریستی اسرائیل مورد بررسی قرار می‌گیرند و در رسانه‌های این رژیم نیز گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد.

همزمان با افزایش حملات ضد اسرائیلی در کرانه باختری و عدم موفقیت نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابله با این حملات، گفتگوهایی در خصوص ترور فرماندهان ارشد مقاومت جهت اختلال در روند تسلیح کردن گروه‌ها و گسترش مقاومت در کرانه باختری در سطح مقامات ارشد و همچنین نهادهای امنیتی اسرائیل صورت گرفته است.

با اتمام گفتگوی صهیونیست‌ها و انتشار اخباری مبنی بر احتمال ترور فرماندهان مقاومت فلسطین توسط اسرائیل، میانجی مصری با گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش حماس از یک سو و با کابینه رژیم صهیونیستی از سوی دیگر با هدف اجتناب از جنگ به صورت فشرده گفتگو کرد تا از شکل گیری یک جنگ گسترده در دوره آتی جلوگیری کند.

بر اساس اعلام روزنامه الاخبار، میانجی مصری موفق نشد تا مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را ملزم به حفظ تعهدات قبلی؛ از جمله تعهد به عدم ازسرگیری سیاست ترور کند. همین موضوع باعث شد تا یک منبع در مقاومت هشدار دهد: پاسخ مقاومت فلسطین به هر عملیات ترور، فراتر از حد انتظار رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ به طوری که دشمن از روش و بزرگی این پاسخ متعجب خواهد شد.

پس از افزایش عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری، گزینه‌هایی اعم از فرماندهان ارشد جنبش حماس و جهاد اسلامی در خارج از فلسطین به عنوان اهداف مطرح شد اما مقامات و نهادهای اسرائیلی با در نظر گرفتن پیامدهای سخت آن، دستور انجام عملیات‌های ترور را تاکنون صادر نکرده‌اند.

با توجه به هشدار جدی سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود، احتمال انجام عملیات ترور رهبران ارشد مقاومت فلسطین در لبنان بسیار پایین ارزیابی می‌شود اما احتمال می‌رود صهیونیست‌ها برای بازگرداندن معادله بازدارندگی (طبق اذعان خودشان) اقدام به ترور فرماندهان تاثیرگذار میدانی و متخصص به ویژه بخش موشکی و پهپادی (برای هشدار) و یا ترور افسران رده‌پایین‌تر مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید: نصرالله: به هرگونه عملیات ترور صهیونیست‌ها در خاک لبنان، قاطعانه پاسخ خواهیم داد

با این وجود، به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها به دنبال جستجوی سوژه‌ای برای ترور می‌باشند که هزینه کمتری برای آنها داشته باشد تا با اقدامات رسانه‌ای به این عملیات ترور ضریب داده و به نوعی معادله بازدارندگی را بازگردانند. اکنون باید منتظر ماند و دید که نهادهای امنیتی اسرائیل، چه شخص یا اشخاصی را برای ترور انتخاب خواهند کرد؛ اقدامی که قطعا با واکنش گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.