اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انصارالله: نیروهای آمریکا در شش نقطه یمن مستقر شدند

  • کد خبر : 28476
  • 23 مرداد 1402 - 19:53
انصارالله: نیروهای آمریکا در شش نقطه یمن مستقر شدند
علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله از رصد و استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی در شش نقطه یمن خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در یک پیام توییتری گفت که صنعا از نزدیک تحرکات مستمر نیروهای آمریکایی و جابجایی آنها در پایگاه العند، منطقه خور عمیره در سواحل استان لحج، حضرموت، المهره و جزایر سقطری و میون را زیر نظر دارد. وی همچنین با تاکید بر استقلال و حاکمیت یمن و همچنین توانایی ارتش یمن در حفاظت از کشتیرانی و مبارزه تروریسم، گفت: «حضور غیرموجه نظامی آمریکا در یمن خطری برای منطقه به شمار می رود و اقدامات آنها برای کنترل و حضور در باب المندب، علاوه بر نقض قوانین بین المللی، امنیت بین المللی و منطقه ای را تهدید می کند.»

القحوم در پایان پیام خود با اشاره بر اینکه صنعا در مقابل توطئه‌ای که علیه یمن و منطقه انجام می‌شود، بیکار نخواهد ماند، افزود که حضور آمریکایی ها در یمن طولانی نخواهد شد و مردم این سرزمین با تغییر قواعد درگیری و رشد توان نظامی و صنایع جنگی یمن، در مقابل تجاوزات به یمن و توطئه های خطرناک علیه منطقه خواهند ایستاد.

هشدارهای مکرر انصارالله در پی اعلام ارتش آمریکا مبنی بر استقرار سه هزار نیروی نظامی به همراه دو کشتی فرود آبی خاکی و یک کشتی تهاجمی در دریای سرخ و تنگه باب المندب است. طبق اظهارات علی القحوم و تحرکات استیون فاگین، سفیر آمریکا در یمن و دیگر مستشاران آمریکایی، نظامیان آمریکایی در شش نقطه یمن از جمله پایگاه العند، منطقه خور عمیره در سواحل استان لحج، حضرموت (احتمالا پایگاه هوایی الریان)، المهره (احتمالا پایگاه هوایی الغیضه) و جزایر سقطری و میون مستقر شده است. اعزام گسترده نیرو و استقرار آنها در این نقاط نشان می‌دهد که آمریکا برای کنترل سواحل و جزایر جنوبی و جنوب غربی یمن برنامه ریزی کرده است. افزایش حضور نظامی آمریکا در تنگه باب المندب و تنگه هرمز در راستای سیطره آمریکا برای کنترل عبور و مرور کشتی ها و رصد تحرکات ایران در این مسیر است. واهمه آنها از تشکیل ائتلاف دریایی ایران پس از بازسازی روابط با کشورهای عربی و کمک رسانی به یمن منجر شده تا برای حفظ جایگاه خود در نزد اعراب تمام قد وارد میدان جنگ دریایی با محور مقاومت شوند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.