اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صنعا: با حضور اشغالگرانه دریایی آمریکا مقابله می‌کنیم

  • کد خبر : 28450
  • 21 مرداد 1402 - 22:30
صنعا: با حضور اشغالگرانه دریایی آمریکا مقابله می‌کنیم
هیأت دولت نجات ملی یمن به آمریکاییها هشدار داد که توانمندی نیروی دریایی این کشور به اندازه‌ای هست که با هر اقدام خصمانه که سواحل و آبهای یمن و امنیت تنگه باب المندب را تهدید کند، مقابله کند.

به گزارش اخبار جهادی، هیأت دولت نجات ملی یمن به ریاست عبدالعزیز بن حبتور امروز شنبه نشستی را برگزار کرد و در جریان آن، تأکید کرد که آمریکاییها باید به حضور اشغالگرانه خود در سواحل یمن و تنگه باب المندب پایان دهند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد، مسئولان یمنی، حضور نیروهای آمریکایی در سواحل و دریاهای این کشور و برخی از پایگاههای نظامی آن را یک اقدام خصمانه دانستند که اثرات فاجعه‌باری بر منطقه و جهان بر جای خواهد گذاشت.

 ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، دوشنبه هفته پیش از ورود بیش از ۳۰۰۰ ملوان و سرباز آمریکایی به غرب آسیا و مشخصا در دریای سرخ (غرب یمن) در روز یکشنبه و در چارچوب طرحی خبر داد که پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، آن را اعلام کرده بود. برخی ناظران سیاسی این اقدام آمریکا را گامی تنش‌زا و مخالف صلح و ثبات منطقه توصیف و آن را به ضرر منطقه ارزیابی کرده‌اند. 

این  ناوگان آمریکا که مقرش در بحرین است از استقرار دو شناور تهاجمی آبی-خشکی در دریای سرخ خبر داد. این اقدام، تشدیدکننده است و یک روز پس از اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا درباره استقرار بیش از سه هزار نظامی و ملوان در خاورمیانه، اعلام شده است. آمریکاییها بعدا اعلام کردند که مقصدشان تنگه باب المندب در دریای سرخ است. 

مسئولان یمن با بیان اینکه این حضور خصمانه، معلول جنگ و محاصره ملت یمن توسط آمریکا از سال ۲۰۱۵ تا به امروز است، تأکید کردند، حضور آمریکا امنیت دریانوردی را تهدید می‌کند و پس از اینکه جهان شاهد پایان تک‌قطبی غرب و واشنگتن و گرایش به شرق است، چنین حضوری دیگر معنا ندارد.

صنعا با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن برای مقابله با این حضور که حاکمیت این کشور را خدشه‌دار کرده است، آمادگی دارند، به آمریکاییها هشدار دادند که توانمندی نیروی دریایی یمن به اندازه‌ای هست که با هر اقدام خصمانه که سواحل و آبهای یمن و امنیت تنگه باب المندب را تهدید کند، مقابله کند.

یمن با اشاره به اینکه بهانه‌های آمریکا برای حضور نظامی در این منطقه راهبردی، کذب محض و برای فریب افکار عمومی است، در پایان تأکید کرد: از طریق باب المندب، برای تأمین امنیت دریانوردی، قدرت کافی را داریم و با تروریسم و تروریستها هم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

 نیروی دریایی یمن هم پنجشنبه گذشته نشستی را به ریاست محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع این کشور برگزار کرد و در این نشست آخرین رخدادهای دریایی از جمله حضور اشغالگرانه نیروهای آمریکایی و غربی در آبهای منطقه‌ای یمن بررسی شد.

العاطفی با بیان اینکه یمن با قدرت و اطمینان، در راستای افزایش توانمندی نظامی خود حرکت می‌کند، گفت: یمن تلاش می‌کند نیروی دریایی ضریتی داشته باشد که با قدرت هر چه تمام، حاکمیت دریایی خود را در آبهای منطقه‌ای اعمال کند.

«حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی هم پیش از ایندر توییتی بشدت به نیروهای آمریکایی هشدار داد که نزدیک آب‌های منطقه‌ای و سرزمینی یمن نشوند. العزی در توییترش نوشت: جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و ایمنی دریانوردی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی باید از آب‌های منطقه‌ای ما فاصله بگیرند. زیرا هر نزدیک شدنی (فقط صرف نزدیک شدن)، به معنای آغاز نبردی طولانی‌تر و پرهزینه‌تر در تاریخ بشری خواهد بود». 

«عبدالغنی الزبیدی» از کارشناسان امور سیاسی و نظامی هم تأکید کرده بود که یمن موشکهای جدیدی در اختیار دارد و آماده است هر هدفی در آب یا جزایر یمن را هدف اصابت قرار دهد. آنچه آمریکا را اذیت می‌کند، این است که یمن از زیر یوغ سعودی – آمریکایی خارج شده و امروز رهبری و اراده یمنی بر آن حاکم است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.