اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افزایش پاسگاه های امنیتی تاجیکستان در مرز با افغانستان

  • کد خبر : 28383
  • 17 مرداد 1402 - 1:36
افزایش پاسگاه های امنیتی تاجیکستان در مرز با افغانستان
تاجیکستان با هدف مبارزه با تهدیدات امنیتی در مرزهای جنوبی خود با افغانستان، تعداد پاسگاه های مرزی این کشور را به ۱۰۰ پاسگاه افزایش داد.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع تاجیکستان در ۱۵ مرداد ماه، با هدف مبارزه با تهدیدات امنیتی در مرزهای جنوبی خود با افغانستان، تعداد پاسگاه های مرزی این کشور را به ۱۰۰ پاسگاه افزایش داد.

خیرالدین عثمان زاده، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری تاجیکستان با تأیید افزایش پاسگاه ها در مرز با افغانستان، تأکید کرد که پس از تسلط طالبان بر افغانستان تهدیدات امنیتی از این ناحیه این کشور افزایش یافته و دوشنبه در راستای تأمین امنیت و کنترل مرزهای جنوبی خود پاسگاه های ارتش را تقویت و افزایش داده است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری تاجیکستان ضمن تأکید بر ادامه همکاری های اقتصادی تاجیکستان با افغانستان، از حکومت طالبان خواست تا حکومت فراگیر تشکیل داده و حقوق زنان و دختران در زمینه کار و آموزش در افغانستان را رعایت کنند.

لازم به ذکر است که حکومت طالبان نیز متقابلا مرزهای مشترک با کشور تاجیکستان در استان های بدخشان، تخار، قندوز و بلخ را با استقرار گردان های استشهادی، عمری، سرخ و بدری متشکل از هزاران نفر از جنگجویان خارجی (جماعت انصارالله تاجیکستان، تحریک طالبان پاکستان و جنبش اسلامی ترکستان شرقی) تقویت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.