اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بحران در فرماندهی گروه تروریستی داعش

  • کد خبر : 28359
  • 15 مرداد 1402 - 18:03
بحران در فرماندهی گروه تروریستی داعش
پس از کشته شدن برخی از فرماندهان گروه تروریستی داعش، تعدادی از تحلیلگران منطقه‌ای از وجود بحران فرماندهی در این گروه تروریستی خبر دادند.

تاخیر گروه تروریستی داعش در اعلام خبر کشته شدن ابوالحسین القرشی، سرکرده این گروه و متهم کردن مسلحین هیئت تحریر الشام به قتل وی و تحویل جنازه او به ترکیه، سوالاتی را در خصوص وجود بحران در سطح فرماندهی داعش به وجود می‌آورد.

ابوحذیفه الانصاری، سخنگوی جدید داعش چند روز قبل از کشته شدن سرکرده این گروه تروریستی خبر داد. وی مدعی شد که ابوالحسین القرشی توسط هیئت تحریر الشام در یکی از مناطق حومه ادلب به قتل رسیده است.

سخنگوی داعش بدون اشاره به زمان کشته شدن القرشی، اعلام کرد که گروه داعش فرد دیگری را با نام ابو حفص الهاشمی القرشی به عنوان فرمانده جدید انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: سرکرده داعش کشته و سخنگوی آن بازداشت شد!

در همین رابطه، حسن ابوهنیه، کارشناس و پژوهشگر گروه‌های تروریستی اظهار داشت: بدون شک گروه داعش از سال ۲۰۱۹ میلادی از وجود بحران فرماندهی رنج می‌برد و دلیل آن، کشته شدن شمار زیادی از فرماندهان داعش توسط ائتلاف آمریکایی، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، دولت عراق، هیئت تحریر الشام و… می‌باشد.

ابوهنیه معتقد است تاخیر در اعلام کشته شدن سرکرده سابق و معرفی سرکرده جدید بیانگر وجود مشکلاتی در فرماندهی این گروه به ویژه پس از وقوع نفوذهای امنیتی مکرر و لو رفتن مکان سرکرده‌های این گروه است.

بر اساس اعلام وی، سرکرده جدید داعش احتمالا فردی جوان و تبعه عراق می‌باشد. تاکنون صوت یا تصویری از سرکرده جدید گروه تروریستی داعش منتشر نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.