اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عضو ارشد جبهه آزادی افغانستان: احمد مسعود خودخواه است!

  • کد خبر : 28221
  • 03 مرداد 1402 - 15:34
عضو ارشد جبهه آزادی افغانستان: احمد مسعود خودخواه است!
عبدالستار حسینی، از رهبران گروه جبهه آزادی افغانستان از عملکرد احمد مسعود و گروه تحت فرماندهی وی "جبهه مقاومت ملی افغانستان" به خاطر عدم اتحاد و گفتگو نکردن با دیگر گروه های ضد طالبان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اخبار جهادی، عبدالستار حسینی، از رهبران گروه مسلح “جبهه آزادی” و عضو مجلس در حکومت پیشین افغانستان در گفتگویی رسانه‌ای از عملکرد خودخواهانه احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود و رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان و دیگر فرماندهان این گروه انتقاد کرد.

حسینی در این بار گفت: “به علت خودخواهی‌های احمد مسعود و دیگر دوستان پنجشیری، رهبران جبهه آزادی نتوانستند با آنها صحبت کنند و به این نتیجه برسند که خط نبرد مشترک علیه حکومت طالبان تشکیل دهند.
احمد مسعود کسی نیست به جز فرزند احمدشاه مسعود و ما بارها پیام داده ایم که بنشینیم و رهبری جنگ علیه طالبان را به فردی که توانایی دارد واگذار کنیم.”

وی با اشاره به صلاحیت رهبری جنگ علیه طالبان توسط ژنرال یاسین ضیاء، رئیس ستاد ارتش در حکومت پیشین و فرمانده فعلی گروه جبهه آزادی گفت که احمد مسعود و دوستانش حاضر به ائتلاف و گفتگوی مشترک نیستند زیرا رهبری جنگ را از دست خواهند داد.

نماینده فراه در مجلس پیشین افغانستان، با تاکید بر انحصارطلبی رهبران سیاسی و نظامی پنجشیر افزود که منطقه کوچک پنجشیر در زمان نظام جمهوری ششصد نفر ژنرال داشت. این افراد در گذشته چشم خود را بر حقوق سایر مردم بستند و همچنان در همین مسیر هستند.

احمد مسعود و اعضای ارشد جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکنون واکنشی نسبت به انتقادات عبدالستار حسینی نشان نداده‌اند.

جبهه آزادی افغانستان، نام گروهی از مسلحین ضد طالبان در افغانستان است که تابع ژنرال یاسین ضیاء، رئیس ستاد ارتش حکومت پیشین هستند. این گروه در ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ه.ش تشکیل شد و در استان های تخار، قندوز، بدخشان و پروان ضد طالبان به فعالیت های خود پرداخته است.

بر اساس اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، اختلاف آنها با احمد مسعود بر سر عدم اتحاد و همچنین لو رفتن محل استقرار اکمل امیر، مسئول نظامی و بصیر احمد اندرابی، جانشین فرمانده گروه جبهه آزادی در شهرستان سالنگ در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ه.ش است. جبهه آزادی مدعی است که برخی از افراد تابع احمد مسعود به فرماندهان جبهه آزادی در این منطقه خیانت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.