اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات هوایی ترکیه به سوریه منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی ارتش سوریه، SDF و غیرنظامی شده است (ویدیو)

  • کد خبر : 27574
  • 26 خرداد 1402 - 12:29
حملات هوایی ترکیه به سوریه منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نیروی ارتش سوریه، SDF و غیرنظامی شده است (ویدیو)
در پی حملات توپخانه‌ای و پهپادی ارتش ترکیه به شمال سوریه، ده‌ها تن از نیروهای دموکراتیک سوریه، ارتش و غیرنظامیان سوری کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، دور جدید تنش‌ها میان ارتش ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ماه) آغاز شد. در آن روز، پهپادهای ارتش ترکیه منطقه‌ای در پنج کیلومتری شمال شهر حلب را هدف قرار دادند که طی آن سه تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. نیروهای SDF ساعاتی پس از این حمله، حملات راکتی علیه پایگاه ارتش ترکیه در منطقه کلجبرین واقع در استان حلب و منطقه گذرگاه مرزی اونجوپینار در استان کیلیس در جنوب شرق ترکیه ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: کشته شدن سه نیروی SDF در حمله پهپادی ترکیه به شمال حلب

در روزهای بعد، رسانه‌های نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه از ۱۴ حمله پهپادی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به مناطق منبج، تل رفعت و همچنین مناطق جنوبی عفرین در حومه شمالی حلب قرار دادند.

در ادامه حملات ترکیه به شمال سوریه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه و همچنین مقرهای مشترک آنان با ارتش سوریه نیز مورد هدف قرار گرفت. ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل نیروهای SDF حضور دارد تا از آغاز هرگونه عملیات زمینی جدید توسط ارتش ترکیه و نیروهای وابسته به آن جلوگیری کند.

بر اساس اعلام منابع محلی، تا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ماه)، ۲۱ نفر از جمله ۱۱ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه، ۹ سرباز سوری و یک غیرنظامی جان باختند. همچنین ۶ نظامی سوری، ۵ نیروی SDF و ۹ غیرنظامی از جمله دو کودک زخمی شدند.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه، هفت حمله پهپادی به شمال سوریه توسط ترکیه را در تاریخ ۱۴ و ۱۵ ژوئن ثبت کرد. بر اساس اعلام این گروه، ۶ سرباز سوری و ۱۰ نیروی SDF از جمله ۴ فرمانده میدانی در نتیجه این حملات کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه نیز در ۲۵ خرداد ماه با انتشار ویدیویی از کشته شدن ۵۷ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه در نتیجه حملات ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه خبر داد.

تا این لحظه فرماندهان ارشد ارتش و وزارت دفاع سوریه در این رابطه اظهار نظری نکرده‌ و تعداد تلفات خود در حملات اخیر ترکیه به شمال این کشور را اعلام نکرده‌اند.

شایان ذکر است در ۲۲ خرداد ماه، یک خودروی متعلق به پلیس نظامی روسیه در جاده‌ی حربل-ام الحوش در اطراف شهر تل رفعت واقع در استان حلب هدف حمله قرار گرفت که طی آن یک نظامی روسی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. منابع محلی اعلام کردند که این حمله توسط پهپادهای ترکیه انجام شده اما برخی رسانه‌های روسی مدعی شدند که خودروی پلیس نظامی روسیه در پی انفجار بمب کنار جاده‌ای آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ترکیه به نظامیان روسی در شمال حلب (ویدیو)

تشدید تنش‌ها در حومه شمالی حلب در حالی رخ داده است که دیپلمات‌های ارشد کشورهای روسیه، ترکیه، ایران و سوریه در حال آماده شدن برای دیدار هفته‌ آینده در آستانه برای گفتگو در مورد روند عادی سازی بین آنکارا و دمشق هستند.

ویدیوی منتشر شده توسط وزارت دفاع ترکیه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.