اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کاخ سفید: روسیه با کمک ایران در حال احداث کارخانه تولید پهپاد در شرق مسکو است!

  • کد خبر : 27473
  • 21 خرداد 1402 - 10:27
کاخ سفید: روسیه با کمک ایران در حال احداث کارخانه تولید پهپاد در شرق مسکو است!
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال کمک به روسیه برای احداث یک کارخانه تولید پهپاد در شرق مسکو می‌باشد.

به گزارش اخبار جهادی، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ۱۹ خرداد ماه مدعی شد که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند ایران در حال کمک به روسیه برای احداث یک کارخانه تولید پهپاد در شرق مسکو برای جنگ در اوکراین است. کارخانه تولید پهپاد در منطقه ویژه اقتصادی آلابوگا روسیه می‌تواند در اوایل سال آینده عملیاتی شود.

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به حملات اخیر پهپادی به کیف، پایتخت اوکراین و ایجاد وحشت میان غیرنظامیان، گفت: تا ماه مه، روسیه از ایران صدها پهپاد تهاجمی و انتحاری و همینطور تجهیزات تولید پهپاد از ایران دریافت کرده است.

سخنگوی امنیت ملی آمریکا با انتشار نقشه‌ای، ادعا کرد که این عکس، مسیر انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه و سپس جبهه جنگ در اوکراین را نشان می‌دهد.

بنا بر ادعای وی، پهپادهای ایرانی در بندر امیرآباد، در نزدیکی بهشهر بارگیری شده و از طریق دریای خزر به بندر مخاچ‌قلعه در جمهوری داغستان روسیه می‌روند؛ جایی که روسیه پس از آن از دو مسیر پهپادها را برای استفاده در میدان جنگ به سمت مرزهای غربی خود می‌فرستد.

پیش از آنکه دولت آمریکا رسما از ساخت کارخانه‌ای در روسیه برای تولید پهپادهای ایرانی خبر دهد، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی ناشناس ادعا کرده بود که تهران و مسکو در حال برنامه ریزی برای برای احداث یک مرکز ساخت پهپاد‌های ایرانی در داخل خاک روسیه با ظرفیت تولید شش هزار فروند پهپاد می‌باشند.

بیشتر بخوانید: وال‌استریت‌ ژورنال: تصمیم تهران و مسکو برای ساخت پهپاد ایرانی در روسیه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.