اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ریچارد اوپنهایم برکنار شد؛ سفیر جدید انگلیس در یمن کیست؟

  • کد خبر : 27461
  • 18 خرداد 1402 - 11:46
ریچارد اوپنهایم برکنار شد؛ سفیر جدید انگلیس در یمن کیست؟
وزارت خارجه انگلیس عبده شریف، دیپلمات پاکستانی الاصل را به عنوان سفیر جدید این کشور در یمن و جانشینی ریچارد اوپنهایم منصوب کرد.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت خارجه انگلیس شامگاه روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه، از برکناری ریچارد اوپنهایم و تعیین عبده شریف به عنوان سفیر جدید این کشور در یمن خبر داد. سفیر جدید در ماه سپتامبر رسما وظایف خود را بر عهده خواهد گرفت و اوپنهایم نیز برای دریافت مسئولیت دیگری به لندن خواهد رفت.

عبده شریف اصالتا پاکستانی و شیعه مذهب است و پیش از این در سمت ریاست اداره عراق و شبه جزیره عربستان و آفریقا وزارت خارجه انگلیس فعالیت کرده است. وی در صفحه توییتری خود ضمن ابراز خوشحالی از بایت دریافت سفارت انگلیس در یمن، گفته است: “منتظر بازگشت به خاورمیانه (غرب آسیا) و همکاری با سفارت عالی انگلیس در یمن باشید.”

تغییر سفیر انگلیس در یمن نشان دهنده تلاش لندن برای ایفای نقش جدیدی در تحولات یمن است. انگلیس در سال ۲۰۱۴ میلادی سفارت خود در صنعا را تعطیل و کارکنان خود را به ریاض، پایتخت عربستان سعودی منتقل کرده بود. اما با شکل گیری دولت مستعفی یمن سفارت خود را به عدن منتقل کردند و سیاست های خود را در داخل یمن نیز دنبال کردند. با تثبیت قدرت انصارالله در یمن، کشورهای مختلف اروپایی تغییر رویکرد داده و به دنبال ایجاد روابط با انصارالله نیز هستند. این امر با مواضع و روش کاری ریچارد اوپنهایم که مجری سیاست تجزیه طلبی و استعماری انگلیسی‌ها در یمن بود، تطبیق نداشت و با تغییر رویه انگلیس انتظار می‌رفت که این شخص نیز بزودی از سمت سفارت کنار رود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.