اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات سنگین داعش در بدخشان؛ سه تن از مقامات تاجیک تبار طالبان کشته شدند!

  • کد خبر : 27445
  • 18 خرداد 1402 - 20:53
حملات سنگین داعش در بدخشان؛ سه تن از مقامات تاجیک تبار طالبان کشته شدند!
در نتیجه حملات دو روز گذشته عوامل گروه تروریستی داعش به طالبان در شهر فیض آباد، چندین نفر از مقامات محلی این گروه از جمله مولوی نثار احمد احمدی، مولوی صفی الله و قاری احسان الله کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، در روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه، کاروان حامل مقامات محلی طالبان در استان بدخشان در شهر فیض آباد مرکز این استان، هدف حمله عوامل گروه داعش قرار گرفت. این حمله با انفجار خودروی بمب گذاری شده در چهارراه دادستانی اجرا شد که منجر به کشته شدن هشت نفر از مسلحین طالبان از جمله مولوی نثار احمد احمدی، معاون استاندار طالبان در بدخشان شد. گروه تروریستی داعش ساعاتی پس از این حمله، با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفت.

دو روز پس از این حمله، عامل دیگری مراسم فاتحه خوانی مولوی نثار احمد احمدی، در مسجد نبوی واقع در منطقه اول شهر فیض آباد را مورد حمله مسلحانه قرار داده و خود را در میان افراد حاضر در این مسجد منفجر کرد. این انفجار نیز منجر به کشته شدن دستکم ۱۶ نفر از مسلحین طالبان و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر شده است.
از جمله افرادی که در این مراسم حضور داشته‌اند قاری دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد حکومت طالبان، مولوی صفی الله صمیم فرمانده پیشین امنیتی طالبان در استان بغلان و قاری احسان الله، امام جماعت مسجد جامع نبوی می‌باشند که نام مولوی صفی الله و قاری احسان الله در میان کشته شدگان ذکر شده است.

معزالدین احمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان وقوع انفجار انتحاری در مراسم مسجد جامع نبوی شهر فیض آباد را تأیید کرده و گفته است که این حادثه تلفاتی در پی داشته است اما آمار قطعی آن مشخص نیست.

لازم به ذکر است که صدها نفر از اعضای رده متوسط و مقامات حکومتی و محلی طالبان برای شرکت در مراسم فاتحه خوانی مولوی نثار احمد احمدی، معاون استاندار طالبان در بدخشان، در مسجد جامع نبوی شهر فیض آباد گردهم آمده بودند که از سوی عامل انتحاری ناشناس هدف حمله قرار گرفته‌اند.

هر چند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما به احتمال زیاد این حمله از سوی عوامل داعش انجام شده است، چرا که داعش مسئولیت حمله پیشین فیض آباد را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.