اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ائتلاف نیروی دریایی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بزودی تشکیل می شود

  • کد خبر : 27380
  • 13 خرداد 1402 - 17:10
ائتلاف نیروی دریایی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بزودی تشکیل می شود
دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه ای و فرامنطقه‌ ای با محوریت ایران خبرداد.

به گزارش اخبار جهادی، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به تمایل کشورهای حوزه شمال اقیانوس هند به همکاری مشترک در تامین امنیت منطقه با ایران، از تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و عراق خبر داد. ائتلاف منطقه‌ای ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس در حالی شکل می‌گیرد که کشورهای روسیه و چین نیز با ایران در یک ائتلاف فرامنطقه‌ای همکاری دارند و در قالب این ائتلاف تاکنون چندین رزمایش و مانور نظامی برگزار کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به توسعه ائتلاف سه جانبه دریایی ایران با کشورهای روسیه و چین و همچنین شکل گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای گفت: “به زودی شاهد آن خواهیم بود که منطقه ما از هر نیروی غیر موجه عاری شده و مردم منطقه با استفاده از سربازهای خود در حوزه امنیتی خود مسلط باشند.”

دریادار شهرام ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشورها تقاضای تشکیل چنین ائتلاف‌هایی را دارند، گفت: “ما پیش از این با عمان اقدام مشترک داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است. امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند جزو این کشورها هستند.

پیش از این نیز رسانه‌های قطری مدعی توافق ایران و کشورهای عربی برای تشکیل ائتلاف دریایی مشترک با هماهنگی چین و با هدف تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس شده بودند.

توسعه فعالیت‌های نیروی دریایی ایران و تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سیاست اصلی این نیرو در دهه گذشته بوده است. هدف ایران از اجرای این سیاست، اخراج نظامیان کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا و کم رنگ کردن نقش آفرینی آنها در تحولات منطقه غرب آسیا است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.