اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله هوایی به شهر مرزی البوکمال

  • کد خبر : 25509
  • 10 بهمن 1401 - 11:41
حمله هوایی به شهر مرزی البوکمال
در نتیجه حمله پهپادهای ناشناس به حومه‌ی شهر مرزی البوکمال سوریه، دستکم چهار دستگاه کامیون آسیب دیدند.

به گزارش اخبار جهادی، در ساعت ۲۲:۱۵ یک‌شنبه به وقت محلی، پهپادهای ناشناس (احتمالا متعلق به ائتلاف آمریکایی) پس از شلیک اخطار، یک کاروان متشکل از شش دستگاه کامیون را در حومه شهر مرزی البوکمال با شلیک حداقل دو فروند موشک مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، دستکم چهار دستگاه کامیون به شدت آسیب دیدند. طبق اطلاعات اولیه، این حمله تلفات جانی نداشته است.

تاکنون جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است و تا این لحظه مقامات سوریه نسبت به این موضوع اظهار نظری نکرده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که بر اساس اطلاعات یک منبع میدانی، پهپادهای آمریکایی در شامگاه شنبه در حال پرواز بر فراز مناطق مرزی عراق و سوریه تحت رصد نیروهای مقاومت قرار گرفتند.

علاوه بر این موضوع، با در نظر گرفتن حمله پهپادی گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” به پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص در ۳۰ دی ماه و همچنین دوئل موجود میان محور مقاومت و محور غربی-عبری-عربی در منطقه، احتمال می‌رود که این حمله توسط هواگردهای آمریکایی یا اسرائیلی (با حمایت‌های آمریکا) در تلافی حمله پهپادی مقاومت به پایگاه التنف انجام شده باشد.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه

شایان ذکر است در ۲۵ آذر ماه نیز هواگردهای ناشناس، یک دستگاه خودروی تریلی در اطراف شهر مرزی البوکمال واقع در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله خودروی تریلی به طور کامل منهدم شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.