اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه

  • کد خبر : 25346
  • 01 بهمن 1401 - 3:15
حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه
مواضع مسلحین جیش سوریه الحره در منطقه التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص در ۳۰ دی ماه، هدف حمله پهپادهای انتحاری عوامل ناشناس قرار گرفت که طی این حمله دو تن از مسلحین جیش سوریه الحره (مغاویر الثوره) مجروح شدند. شایان ذکر است مسلحین “جیش سوریه الحره” با نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه التنف پایگاه نظامی مشترک دارند.

در همین رابطه، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید حمله پهپادی به پایگاه التنف اعلام کرد:

“پایگاه التنف هدف حمله سه فروند پهپاد قرار گرفت که دو فروند از آنها سرنگون شده و یکی از آنها به این پایگاه اصابت کرد. به هیچ یک از نیروهای آمریکایی آسیبی نرسید اما دو تن از نیروهای جیش سوریه الحره مجروح شدند.”

مسلحین جیش سوریه الحره نیز با انتشار تصاویری مدعی شدند که یک مرکز درمانی در پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفته و خسارات جدی به آن وارد شده است.

یک روز پس از حمله پهپادی، گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن را برعهده گرفت.

بیانیه گروه مقاومت “تشکیل الوارثین”

این گروه مقاومت پیش‌تر در مرداد ماه، با انتشار یک ویدیو و بیانیه از حمله به مواضع نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی علی السالم در کویت خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه ارتش آمریکا در کویت توسط گروه تازه تاسیس عراقی!

شایان ذکر است در ۲۴ مرداد ماه نیز مواضع مسلحین و نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف هدف حمله پهپادی گروه عراقی “مقاومت بین‌المللی” قرار گرفته بود. منطقه التنف در جنوب شرق سوریه سال‌هاست که در اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد و نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اجازه نزدیک شدن به شعاع ۵۵ کیلومتری این منطقه را ندارند.

ویدیوی حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در منطقه التنف واقع در استان حمص سوریه توسط گروه مقاومت عراقی تشکیل الوارثین منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.