اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان

  • کد خبر : 25253
  • 24 دی 1401 - 1:27
سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفر به لبنان با چند تن از مقامات و شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ۲۲ دی ماه، جهت دیدار با مقامات و شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی وارد پایتخت لبنان شد.

وی در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در لبنان گفت:‌

“خوشحالم در بیروت فرصت گفت‌وگو و رایزنی با مقامات این کشور دوست و برادر را دارم. سفرم به بیروت در چارچوب دعوت رسمی وزیر امور خارجه جمهوری لبنان با هدف رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رایزنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین انجام می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مردم، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد.”

عبداللهیان در صبح امروز با عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد. وی در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان اظهار داشت:

“ایران حامی مقاومت لبنان و فلسطین در برابر تهدیدات و تجاوزات صهیونیست‌ها است. ایران از تلاش همه گروه‌های سیاسی لبنان برای دستیابی به راه حل به منظور از بین بردن خلأ ریاست جمهوری حمایت و استقبال می‌کند.”

وزیر خارجه ایران پس از این دیدار، با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در خصوص مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کرد. عبداللهیان در این دیدار گفت:

“جمهوری اسلامی ایران دوست روزهای سخت لبنان بوده و خواهد بود. در آخرین سفرم به لبنان توافقی را برای کاهش آلام اقتصادی مردم لبنان داشتیم و خوشحالم که این توافق پیشرف داشته است. هیات فنی لبنانی برای رفع نیازهای سوختی این کشور به ایران آمد و برای هر گونه کمک آمادگی کامل داریم.”

همچنین وزیر امور خارجه ایران با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در محل سفارت ایران در لبنان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار آخرین وضعیت جریان مقاومت در منطقه از جمله مقاومت در فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار وزیر خارجه ایران با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حسین امیر عبداللهیان در ادامه حضور خود در لبنان، با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و هئیت همراه وزیر خارجه حضور داشتند، در خصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص لبنان و فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

تصویری از دیدار وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل حزب الله لبنان

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.