اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سایت فرانسوی: موشک‌های یمن عربستان را به میز مذاکره بازمی‌‌گرداند

  • کد خبر : 25136
  • 10 دی 1401 - 20:42
سایت فرانسوی: موشک‌های یمن عربستان را به میز مذاکره بازمی‌‌گرداند
یک پایگاه خبری فرانسوی گزارش داد که عربستان فرصت دارد به جنگ علیه یمن پایان دهد، و اگر این کار را انجام ندهد، موشکهای بالستیک و کروز یمن می‌تواند این کشور را مجبور کند که به میز مذاکره بازگردد.

به گزارش اخبار جهادی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور وعده داده بود که به جنگ علیه یمن پایان خواهد داد، ولی بر عکس عمل کرد. صنعاء نیز تأکید کرد دارد که آمریکا مانع اصلی تلاش برای آتش‌بس در یمن است.

پایگاه خبری «نیوز-۲۴» فرانسه گزارش داد، با وجود اینکه آمریکا مدعی شد که فروش سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را متوقف خواهد کرد، ولی هیچ گاه این مسئله محقق نشد. محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی هم از نیاز آمریکا به نفت نهایت استفاده را برده و در این زمینه به واشنگتن فشار وارد کرد تا روند گسیل سلاح آمریکایی به ریاض همچنان ادامه داشته باشد.

پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از این پایگاه گزارش داد، صنعاء که آمریکا را مانع اصلی صلح در یمن می‌داند، اخیرا هشدار داد که حضور نیروهای آمریکایی در باب المندب و نزدیکی سواحل یمن، خطری برای کشتیرانی است. در واقع مسئولان یمنی تأکید دارند که عربستان به صورت نیابتی، به جنگ علیه این کشور ادامه می‌دهد؛ گذشته از اینکه ریاض و ابوظبی در حال سرقت منابع نفتی یمن هستند.

بنا بر این گزارش، عربستان اکنون فرصت دارد به جنگ علیه یمن پایان دهد، و اگر این کار را انجام ندهد، حملات موشکهای بالستیک و کروز یمن به زیرساختهای مهم سعودی، می‌تواند این کشور را مجبور کند که مستقیما به میز مذاکره بازگردد.

این پایگاه خبری در پایان تأکید کرد، صرف نظر از تغییر رخدادها، روشن است که نفوذ آمریکا در شبه جزیره عربستان، به سرعت در حال کاهش است و بخشی از میراث آن، جنگ وحشیانه‌ای است که به زندگی بیش از ۴۰۰ هزار یمنی پایان داده است و هنوز بایدن حاضر نیست به آن پایان بخشد.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، آذر ماه گذشته شامگاه امروز (یکشنبه) گفت که یمن جانفشانی شهدای خود را فراموش نخواهد کرد و تأکید کرد: «ما در یک جنگ مقدس هستیم و جانفشانی های شهدای بزرگوار را که با خون پاک خود، تاریخ روشنی رقم زدند، فراموش نخواهیم کرد».

او اضافه کرد که این جانفشانی ها باعث شد مردم یمن سر خود را بالا بگیرند و به شجاعت آنان افتخار کنند؛ هر چند دشمن هم پیش از این صنعاء و سایر استان ها را بمباران می‌کرد؛ ولی امروز می‌توانیم به هر حمله‌ای با چندین موشک و پهپاد پاسخ دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح این کشور موفق شدند معادله‌ای در موازنه ترس و وحشت با دشمن ایجاد کنند، تصریح کرد معادله اخیر در راستای مأموریت نیروهای مسلح برای حمایت از منابع حاکمیتی مانند نفت و گاز است.

سریع در پایان تأکید کرد که این معادله توانایی یمن در بازدارندگی و سطح پیشرفته نیروهای مسلح را در حمایت از حاکمیت و منابع این کشور ثابت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.