اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/۲۷ مهر

  • کد خبر : 5580
  • 27 مهر 1395 - 20:11
رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/۲۷ مهر

آزاد سازی منطقه الشوره در جنوب موصل و ۲۰ روستای دیگر و ۵۶ حلقه چاه نفتی در جنوب نینوا؛ تاکید بغداد برعدم توافق با آنکارا برای حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق؛ بازگشت ۸۰ درصد از اهالی صلاح الدین عراق به خانه هایشان و انهدام کاروان داعش در هنگام فرار از موصل اهم خبرهای امروز […]

آزاد سازی منطقه الشوره در جنوب موصل و ۲۰ روستای دیگر و ۵۶ حلقه چاه نفتی در جنوب نینوا؛ تاکید بغداد برعدم توافق با آنکارا برای حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق؛ بازگشت ۸۰ درصد از اهالی صلاح الدین عراق به خانه هایشان و انهدام کاروان داعش در هنگام فرار از موصل اهم خبرهای امروز عراق است.

مقام های محلی استان نینوای عراق امروز اعلام کردند که نیروهای عراقی منطقه الشوره واقع در جنوب موصل را از دست داعش آزاد کردند.

**بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه امروز در آنکارا ابتدا مدعی مشارکت نیروی هوایی ترکیه در عملیات علیه موصل شد، ولی ساعتی دیگر از توافق اصولی در خصوص مشارکت ترکیه در نیروی ائتلاف بین المللی سخن گفت.

** فرماندهان عمده تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی امروز در نجف اشرف با مراجع عظام و مقتدا صدر رهبر جریان صدر دیدار کردند.

** بیانیه های ارتش و نیروهای کرد عراق حاکی است که در نخستین روز عملیات موصل ۲۰ روستا در حومه این شهر از چنگ داعش آزاد شده است.

** وزیر خارجه عراق درحاشیه نشست ‘لوزان’ در سوئیس طی دیدارهای خود با وزرای خارجه هفت کشور بر عدم وجود توافقی بین بغداد و آنکارا درباره حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق تاکید کرد.

** عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق استقبال از هیات ترکیه ای را خطای بزرگ توصیف کرده و آن را قانونی جلوه دادن حضور نیروهای ترکیه در عراق دانست.

**فراکسیون پارلمانی ‘المواطن’ وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار گسترش دامنه تظاهرات اعتراض آمیز جاری این کشور علیه حضور نیروهای ترکیه و اجبار آنها به خروج از خاک عراق و احترام به سیادت این کشور شد.

** فرماندهان مرزبانی ایران و عراق امروز در پایان ششمین نشست سالانه خود در بغداد، صورت جلسه نشست و تصمیم های اتخاذ شده در این دوره از مذاکرات را امضاء کردند.

** فرماندهی نیروهای پلیس فدرال از آزادسازی ۵۶ حلقه چاه نفت در نزدیکی منطق ‘عین الجحش’ در جنوب استان نینوا خبر داد.

**رسانه های ترکیه از تقویت نیروهای زمینی ارتش ترکیه در طول مرز عراق و طرح آنکارا در ایجاد منطقه حائل به عمق ۱۰ کیلومتر در مرز ۳۵۰ کیلومتری خود با عراق خبر دادند.

** شورای استان ‘صلاح الدین’ عراق اعلام کرد که تاکنون ۸۰ درصد اهالی این استان به منازل خود در مناطق آزاد شده از اشغال گروه تروریستی داعش بازگشته اند.

** نماینده پارلمان عراق از دولت دمشق خواست که با محاصره مرزهای مشترک دو کشور عراق و سوریه مانع فرار عناصر تروریست داعش به خاک سوریه شود.

** وزارت خارجه عراق اعلام کرد که هیات اعزامی آنکارا خواسته های بغداد را تامین نکرد و ترکیه حاضر به خارج کردن نیروهای خود از پایگاه بعشیقه در شمال موصل نشد.

**منابع عراقی از تظاهرات صدها نفر در اعتراض به حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق و سعی برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل خبر دادند.

** یک منبع محلی در استان نینوا گزارش داد که یک کاروان تروریست های داعش شامل ۳۰ خودروی نظامی در حال فرار از موصل به سوریه به صورت کامل منهدم شد.

** مدیرکل ترافیک بغداد اعلام کرد که به دلیل حضور گسترده معترضین به سیاست های آنکارا، تمام مسیرهای منتهی به سفارت ترکیه در پایتخت عراق مسدود شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.