اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«قمر بنی هاشم»؛ جدیدترین سامانه موشکی دریایی برد بلند سپاه

  • کد خبر : 5298
  • 11 مهر 1395 - 2:23
«قمر بنی هاشم»؛ جدیدترین سامانه موشکی دریایی برد بلند سپاه

نیروی دریایی سپاه پاسداران موشک کروز جدیدی با برد بلند و با قابلیت شلیک از لانچرهای ۳ فروندی در اختیار گرفته است. به گزارش اخبار جهادی در جریان رژه بزرگ نیروهای مسلح که امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برای اولین بار در سطح ملی در بندرعباس و در حاشیه خلیج فارس برگزار شد، سامانه‌ها […]

نیروی دریایی سپاه پاسداران موشک کروز جدیدی با برد بلند و با قابلیت شلیک از لانچرهای ۳ فروندی در اختیار گرفته است.

به گزارش اخبار جهادی در جریان رژه بزرگ نیروهای مسلح که امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برای اولین بار در سطح ملی در بندرعباس و در حاشیه خلیج فارس برگزار شد، سامانه‌ها و تجهیزات مهمی در حوزه‌های هوایی، زمینی، دریایی، پدافند و هوافضا به نمایش درآمد که یکی از این سامانه‌ها که از چشم رسانه‌ها نیز دور ماند، سامانه موشکی جدید ضد اهداف دریایی با نام «قمر بنی هاشم» بود.

این سامانه که در بر روی لانچر زمینی (خودرویی) به نمایش گذاشته شد، متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران است.

دریادار علی تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این موشک یک موشک «دوربرد» دریایی محسوب می‌شود، اظهار داشت: موشک فوق فعلا از روی لانچرهای ساحلی پرتاب خواهد شد ولی در آینده نزدیک قابلیت نصب و شلیک از روی شناورها را نیز خواهد داشت.

دریادار تنگسیری به میزان بُرد این موشک اشاره‌ای نکرد.

بنا بر آنچه در جریان رژه به نمایش درآمد، این موشک از روی لانچرهای ۳ فروندی شلیک می‌شود.

به گزارش فارس، سپاه پاسداران انواع مختلفی از موشک‌های کروز دریایی از قبیل «نور» با برد ۱۲۰ کیلومتر، «قادر» با برد ۲۵۰ کیلومتر و «قدیر» با برد ۳۰۰ کیلومتر را در اختیار دارد که این موشک‌ها هم از ساحل، هم از شناور و هم از هواگردها قابلیت شلیک دارند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.