اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فناوری؛ مرگبارترین سلاح در دستان تروریست‌های داعش

  • کد خبر : 3293
  • 31 خرداد 1395 - 18:19

گروه تروریستی داعش از فناوری برای انجام اهداف مرگبارش استفاده می‌کند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از “ونیتی‌فر”، جنگ برای آمریکایی‌ها پدیده‌ی جدیدی نیست. آمریکا تقریباً ۲۲۲ سال از ۲۴۰ سال را درگیر جنگ بوده است. این مدت زمان تقریباً ۹۰ درصد عمر این ملت را تشکیل می‌دهد. با این حال تاریخ آمریکا هرگز […]

گروه تروریستی داعش از فناوری برای انجام اهداف مرگبارش استفاده می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از “ونیتی‌فر”، جنگ برای آمریکایی‌ها پدیده‌ی جدیدی نیست. آمریکا تقریباً ۲۲۲ سال از ۲۴۰ سال را درگیر جنگ بوده است. این مدت زمان تقریباً ۹۰ درصد عمر این ملت را تشکیل می‌دهد. با این حال تاریخ آمریکا هرگز مثال جنگ کنونی این کشور با گروه تروریستی داعش را به خود ندیده است.

نگارنده می‌نویسد آمریکا در جنگ بزرگ «سو»، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ خلیج فارس، جنگ عراق و حتی در جنگ افغانستان می‌دانست با چه کسی و در کجا می‌جنگد. اما جنگ با گروه ترریستی داعش که در سراسر منطقه و جهان گسترده شده است، آمریکا نمی‌داند با چه کسی و در کجا می‌جنگد. قابل توجه است که بخش بزرگی از دشواری جنگ با داعش به فناوری برمی‌گردد.
گروه تروریستی داعش بهتر از هر گروه دیگری از فناوری برای گسترش عقاید خود استفاده می‌کند. این گروه شیطانی از تمام شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک، تلگرام، شورسپات، تریما، کیک و واتس‌آپ برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. داعش حتی فیلم‌هایی از سربریدن مردم را در یوتیوب و لایولیک قرار می‌دهد. عناصر این گروه حتی از پیام‌رسان «آی‌مسیج» اپل نیز استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از ایستگاه‌های رادیویی اینترنتی پیروان خود را در سراسر جهان موعظه می‌کنند. زمانی که یک حمله تروریستی انجام می‌دهند از توییتر برای اعلام پذیرش مسئولیت آن استفاده می‌کنند و حامیان این گروه در همین شبکه اجتماعی به تحسین و تشویق آن می‌پردازند. شاید وحشت از داعش به دلیل گسترش سریع عقاید آن در شبکه‌های اجتماعی است.
فناوری این امکان را برای داعش فراهم کرده است تا شبکه تروریستی خود را با بازدهی کامل بسازد. این موضوع برای آمریکا بسیار حساس است. عناصر داعش برای حمله تروریستی به پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ مجبور بودند به طور غیرقانونی و مخفیانه وارد این کشور شوند و سلاح‌های مورد نیاز خود را قاچاقی از «بالکان» تهیه کردند. اما داعش در «اورلندو» نیازی به قاچاق اسلحه یا اعزام نیرو به آمریکا نداشت. شبکه‌های اجتماعی داعش «عمر متین،» عامل حمله به باشگاه شبانه اورلندو را ترغیب به انجام این کار کرد. متین به راحتی اسلحه‌ای را از یک فروشگاه خریداری کرد و با آن قتل‌عام اورلندو را رقم زد.
گروه تروریستی داعش تعریف جنگ را تغییر داد. ما آنقدر که برای شکست داعش به فناوری و داده نیازمندیم، به تانک و اسلحه احتیاج نداریم. درواقع مقامات آمریکایی هنوز نمی‌دانند دشمنانشان چه کسانی و در چه مکانی هستند. برخی بر این باورند که این گروه تنها ۹ هزار عضو دارد، برخی نیز تعداد عناصر داعش را دست‌کم ۲۰۰ هزار نفر ارزیابی می‌کنند.
دره سیلیکون و دولت آمریکا که باید قادر به رسیدگی به بخش فناوری باشند و برای مقابله با حملات تروریستی دچار مشکل شده اند. سی آی اِی نیز هفته گذشته اعلام کرد نمی تواند به طور کامل فعالیت های تروریستی را از طریق توییتر دنبال کند. به نظر می رسد اینترنت و شبکه های اجتماعی سلاح قدرتمندی در دست داعش است.
باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.