×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
فعالیت رسانه ای داعش؛ از ظهور تا سقوط (قسمت سوم)

این مطلب برای آشنایی عزیزان با فعالیت های رسانه ای گروه تروریستی داعش جمع آوری و نوشته شده است.قسمتی از این نوشته، تحلیل و تجربه شخصی بنده است و بخشی دیگر، اطلاعات منتشر شده از این گروه تروریستی می‌باشد.

بطور کلی می توان گفت که پیام های تبلیغاتی داعش حاوی مضامینی چون داستان های حماسی، مبارزه با بی عدالتی و معرفی خود به عنوان مظهر تحقق ایده خلافت اسلامی بود که فرآیند جذب جوانان متمایل به افراطی گری در کشور های مختلف را سرعت بخشید.بطور کلی می توان گفت که پیام های تبلیغاتی داعش حاوی مضامینی چون داستان های حماسی، مبارزه با بی عدالتی و معرفی خود به عنوان مظهر تحقق ایده خلافت اسلامی بود که فرآیند جذب جوانان متمایل به افراطی گری در کشور های مختلف را سرعت بخشید.

فیلم اعدام و سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش (سال ۲۰۱۵) بر مبنای بهترین و مدرن ترین روش های فیلمبرداری ( با هفت دوربین)صورت گرفت. همچنین قبل از این جنایت داعش می توان به قتل عام و جنایت در پایگاه اسپایکر عراق اشاره کرد که صدها نفر بدست داعش اسیر شده و به فجیع ترین صورت کشته شدند و اجساد بسیاری از آنها به رودخانه پرتاب شد.

برخی از رسانه ها، داعش طی دو سال چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار برای عملیات رسانه ای خود هزینه کرده بود. همچنین این گروه تروریستی برای «فرقان» دومین بازوی رسانه ای خود دویست میلیون دلار هزینه کرد. این گروه تروریستی نشریه ای با تیراژ بالا و چند زبانه منتشر می کرد که در دورترین روستاها هم توزیع می شد.
با وجود کم شدن میدان عملیاتی و جغرافیایی داعش، همچنان بخش رسانه ای این گروه تروریستی فعال است و به هر شکل، هفته نامه النبا خود را بصورت پرینت هم شدن بین نیروها و مردم توزیع می کند.

پایان/

انتهای پیام/

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false