اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نخست وزیر پیشین اسرائیل: در جنگ اخیر با ایران پیروز نشدیم!

  • کد خبر : 31094
  • 28 فروردین 1403 - 16:05
نخست وزیر پیشین اسرائیل: در جنگ اخیر با ایران پیروز نشدیم!
نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پیامی به تحلیل عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل پرداخته و خواستار حمله مستقیم به ایران شده است.

به گزارش اخبار جهادی، بنت در این پیام به چند نکته اشاره کرده است که اهمیت بالایی در شکل گیری تحولات روزهای آتی و حمله احتمالی اسرائیل به ایران دارد.

خلاصه پیام بنت شامل موارد زیر است:

– برخلاف آنچه کارشناسان می گویند، این فقط یک زنگ خطر بدون آسیب نبود. وقتی ۳۵۰ شی متحرک از سه نوع سلاح اساسی متفاوت یعنی پهپاد، موشک بالستیک و کروز استفاده می‌کنند، یعنی به دنبال نفوذ به خط دفاعی اسرائیل و کشتن اسرائیلی ها هستند.

– آمریکا به ما می‌گوید: «این یک پیروزی است، شما با خنثی کردن موشک ها پیروز شده اید. نیازی به اقدام بیشتر نیست.»
خیر، این یک پیروزی نیست. یک موفقیت قابل توجه برای دفاع هوایی اسرائیل است، اما یک پیروزی نیست. وقتی یک قلدر سعی می‌کند ۳۵۰ ضربه به شما بزند و فقط هفت بار موفق می‌شود، شما برنده نشده‌اید. دشمن شما دفعه بعد با تسلیحات و روش های بیشتر و بهتر تلاش خواهد کرد. آن موقع شما چگونه بازدارنده می‌شوید؟

– جمهوری اسلامی ایران اشتباه بزرگی مرتکب شد. او در ۳۰ سال گذشته، از طریق نیروهای نیابتی خود منطقه را ویران کرده است. ایران اختاپوس وحشتناکی است که سرش در تهران است و شاخک هایش در لبنان و یمن و عراق و سوریه و غزه. اشتباه استراتژیک اسرائیل در این مدت این بود که با این استراتژی بازی کرد. ما همیشه با بازوهای اختاپوس جنگیدیم، اما به سختی از ایران بهایی گرفتیم. اکنون باید تغییر کند: حزب الله یا حماس به اسرائیل راکت شلیک کرد؟ تهران باید تاوان بدهد.

– دشمن رژیم ایران است نه مردم “شگفت انگیز” ایران. رژیم ایران مرا به یاد رژیم شوروی در سال ۱۹۸۵ میلادی می‌اندازد: فاسد تا هسته، پیر، نالایق، مورد تحقیر مردم خود و در آستانه فروپاشی. (فروپاشی) هر چه زودتر بهتر. غرب می‌تواند با مجموعه‌ای از اقدامات نرم و هوشمندانه، بدون نیروی نظامی، فروپاشی اجتناب ناپذیر رژیم را تسریع بخشد. به یاد داشته باشید، اتحاد جماهیر شوروی بدون نیاز به حمله مستقیم آمریکا فروپاشید. پس بیاید انجامش بدیم.

– اسرائیل در حال جنگ با همه است. در غزه، لبنان و تهران. اسلام تندرو ما را «شیطان کوچک» می‌داند و آمریکا را شیطان بزرگ!

– ما از کسی نمی خواهیم که برای ما بجنگد. ما این کار را خودمان انجام خواهیم داد. اما ما انتظار داریم که متحدینمان از ما حمایت کنند، به خصوص زمانی که شرایط سخت است و اکنون سخت است.

پیام نفتالی بنت نشان می‌دهد که اسرائیل در روزهای آتی به حمله ایران پاسخ خواهد داد. این پاسخ قطعا تنش محور مقاومت با اسرائیل را گسترده‌تر و شدیدتر خواهد کرد. نبرد با اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه، به نبرد سرنوشت سازی تبدیل شد که این رژیم را ناچار کرد مستقیما به مواضع ایران حمله کند. این اشتباه اسرائیلی‌ها جنگ اخیر را به یک نبرد برای حفظ موجودیت تبدیل کرده و سماجت اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که شرارت آنها تا پایان حکومت متوقف نخواهد شد.

همچنین اظهارات نفتالی بنت بر اساس یک رقابت سیاسی با بنیامین نتانیاهو است، اما حاوی نکاتی است که مدنظر اکثریت کابینه جنگی صهیونیست‌ها قرار دارد. اعضای این کابینه خواستار حمله به ایران هستند و در جلساتی گزینه های خود را بررسی کرده‌اند. همچنین این احتمال وجود دارد که اسرائیل مجددا طرح های تروریستی خود در استان های مرزی سیستان و بلوچستان، کردستان و… را همراه با راه اندازی کودتای مخملی در دیگر مناطق ایران فعال کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.