اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای محکومیت ایران ناکام ماند

  • کد خبر : 31072
  • 27 فروردین 1403 - 12:02
درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای محکومیت ایران ناکام ماند
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی عملیات نظامی ایران علیه اسرائیلی که به درخواست این رژیم برگزار شده بود، بدون صدور بیانیه و قطعنامه‌ای پایان یافت.

به گزارش اخبار جهادی، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اقدام نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بدون صدور بیانیه و قطعنامه پایان یافت. این جلسه بامداد امروز به درخواست رژیم صهیونیستی و برای محکوم کردن یا اقدام سیاسی علیه ایران در صحنه بین المللی تشکیل شد و با توجه به فضای نسبتا مثبت به نفع ایران تقریبا ناکام ماند.

در جریان این جلسه نماینده رژیم صهیونیستی با ادعای دستیابی قریب الوقوع ایران به سلاح هسته‌ای، خواهان اتخاذ استراتژی مکانیزم ماشه علیه این کشور شد و افزود، ایران و گروه‌های نیابتی‌اش اسرائیل را به محاصره درآورده و اقدام نظامی ایران علیه این رژیم، کل منطقه را به خطر انداخته است. وی همچنین تاکید کرد اگر شورای امنیت علیه ایران اقدامی نکند، اسرائیل قورباغه در آب جوش نیست و مانند شیر از آنها انتقام می‌گیرد.

نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز با محکوم کردن این حمله بر دفاع از اسرائیل تاکید کرده و خواستار کاهش تنش در منطقه شدند. این کشورها همچنین ایران را متهم به تسلیح گروه‌های مقاومت در منطقه و همچنین ارسال پهپادهای انتحاری به روسیه کردند.

اما نماینده روسیه در این جلسه اظهارات جالبی مطرح کرد و با اشاره به ترور سردار حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا، اقدامات غرب را ریشه ناامنی در منطقه دانست. وی همچنین از محکومیت بلافاصله عملیات ایران علیه اسرائیل توسط دبیرکل سازمان ملل و سکوت وی نسبت به حمله به کنسولگری ایران در دمشق انتقاد کرد و گفت: «ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد و آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیه‌ای علیه اسرائیل صادر شود.»

نماینده ایران در این جلسه نیز بر حق قانونی ایران در دفاع از خود تاکید کرد و گفت: «سکوت جامعه بین المللی در زمینه اقدامات اسرائیل تحت حمایت آمریکا باعث جسورتر شدن آنها شده و زمان برای پرداختن بهای کارهای اسرائیل فرا رسیده بود. ایران هیچ راهی جز دفاع از خود نداشت و اگر آمریکا علیه ایران اقدام نظامی کند، ایران مجددا از حق طبیعی خود استفاده خواهد کرد.»

با توجه به ناکامی اسرائیل در اقدام سیاسی علیه ایران از طریق شورای امنیت، احتمال می‌رود که در روزهای آتی خود این رژیم دست به اقدامات خرابکارانه علیه ایران بزند. اجرای حملات تروریستی در شهرهای ایران، حملات هوایی علیه مواضع ایران در سوریه از جمله واکنش‌های احتمالی این رژیم در پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=31072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.