اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

‏دیدار امیرعبداللهیان و عبدالسلام در عمان / تاکید ایران و یمن بر مقابله با اسرائیل

  • کد خبر : 30985
  • 20 فروردین 1403 - 22:11
‏دیدار امیرعبداللهیان و عبدالسلام در عمان / تاکید ایران و یمن بر مقابله با اسرائیل
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به عمان با محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و مسئول مذاکرات دولت نجات ‎یمن دیدار و‌ گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، امیرعبداللهیان در این دیدار حمایت شجاعانه ملت یمن از فلسطین را برآمده از غیرت اسلامی و شرافت ملت یمن دانست و سلام دولت و ملت ایران را به رهبران دولت نجات ملی و مردم یمن ابلاغ کرد.

وزیر خارجه ایران با تشکر از ابراز همدردی و اعلام همبستگی یمن با ایران در خصوص اقدام‌ تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در ‎دمشق، تاکید کرد که ایران علاوه بر اقدامات قانونی و بین‌المللی، متجاوزین جنایتکار را تنبیه خواهد داد.

وی همچنین به روابط در حال پیشرفت ایران و عربستان اشاره کرد و ضمن حمایت از روند مذاکرات صلح در یمن، حملات آمریکا و انگلیس به یمن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دانست.

محمد عبدالسلام نیز با ابلاغ پیام تسلیت یمن در شهادت مستشاران ایرانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی در دمشق تصریح کرد، اگر رژیم صهیونیستی در این جنگ پیروز شود، از امنیت ملی عربی و اسلامی و امنیت در دریای سرخ نیز چیزی باقی نخواهد ماند.

عبدالسلام افزود ما در تماس‌ها و گفتگوهای خود با مقامات کشورهای مختلف جهان اطمینان دادیم که هیچ تهدیدی برای کشتیرانی در دریای سرخ از جانب یمن وجود ندارد و تبلیغات سوء آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها علیه نیروهای مسلح یمن دروغ و بی اساس است. وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت جبهه یمن تاکید کرد که نیروهای یمنی در برابر حملات متجاوزانه آمریکا و متحدینش دست بسته نیست و از مواضع اصولی خود در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین نیز دست نخواهد نکشید.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که کشورهای میانجیگر در حال رایزنی با مقامات ایران و آمریکا برای جلوگیری از پاسخ نظامی نیروهای مسلح ایران به اقدام تروریستی اخیر اسرائیل در دمشق و متقابلا توقف جنگ در فلسطین هستند. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ایران پیشنهاد لغو حمله نظامی به اسرائیل را در ازای توقف جنگ، عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه و بازگشت تمام آوارگان فلسطینی را مطرح کرده است و گفتگوهای مسقط حول همین مسئله انجام گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.