اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله هوایی اسرائیل به شمال دمشق

  • کد خبر : 30650
  • 27 اسفند 1402 - 13:26
حمله هوایی اسرائیل به شمال دمشق
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز نقاطی در مناطق جنوبی سوریه را مورد حمله قرار دادند. پدافند ارتش سوریه با تعدادی از موشک ها اسرائیلی مقابله کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز ۲۷ اسفند ماه، با شلیک چند فروند موشک مناطقی در جنوب سوریه را مورد حمله قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که اسرائیل در این حمله، انبارهای تسلیحاتی حزب الله در منطقه یبرود و فرودگاه نظامی الناصریه واقع در شمال دمشق را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

اما یک منبع نظامی سوری در بیانیه‌ای گفت، ارتش اسرائیل در حوالی ساعت ۰۰:۴۲ بامداد، از سمت جولان اشغالی اقدام به حمله هوایی کرده و تعدادی از نقاط جنوب را هدف قرار داد. این منبع افزود: نیروهای پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های اسرائیلی مقابله کرده و تعدادی از آنها را سرنگون کردند. همچنین بر اثر اصابت یا سقوط تعدادی از این موشک‌ها یک سرباز سوری مجروح شده و خسارات مادی به وجود آمده است.

یبرود یکی از شهرهای شمالی ریف دمشق است که مابین شهرهای حمص و دمشق واقع شده است. این شهر در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد اما اتصال مسیر زمینی آن از طریق جاده دمشق-حمص میسر می‌شود. یبرود در جریان جنگ سوریه با کمک نیروهای حزب الله از سیطره جبهه النصره آزاد شد و در حال حاضر تحت کنترل دولت و ارتش سوریه قرار دارد. فرودگاه الناصریه نیز یکی از فرودگاه های نظامی ارتش سوریه است که بر سر یکی از جاده های دمشق به سمت شرق سوریه واقع شده و چند موضع نظامی در حومه‌ی آن قرار دارد. با توجه به پیشینه حملات اسرائیل به سوریه، احتمال می‌رود که هدف این حمله، تخریب انبار مهمات و تسلیحات گروه‌های مقاومت در سوریه باشد که البته طبق بیانیه منبع نظامی سوری نتیجه خاصی به دنبال نداشته است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.