اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقاومت عراق؛ از توقف حملات علیه آمریکایی تا افزایش عملیات علیه اسرائیل

  • کد خبر : 30645
  • 26 اسفند 1402 - 10:08
مقاومت عراق؛ از توقف حملات علیه آمریکایی تا افزایش عملیات علیه اسرائیل
طی هفته‌های اخیر حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق بنا به دلایلی به طور موقت متوقف شد اما حملات هدفمند علیه مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شدت یافت. در این نوشته قصد داریم تا به دلایل این آتش‌بس موقت بپردازیم.

پس از ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ که مقاومت اسلامی عراق، مواضع آمریکایی‌ها در فرودگاه الحریر واقع در استان اربیل را هدف حمله پهپادی قرار داد، تاکنون حمله‌ای علیه تروریست‌های آمریکایی در عراق صورت نگرفته است. این آتش‌بس موقت، تنها سه روز پس از سفر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به بغداد و دیدار با فرماندهان مقاومت عراق اجرایی شد.

گفته می‌شود سردار قاآنی در جلسه اخیر با فرماندهان مقاومت در بغداد، ضمن احترام به تصمیم مستقل عراقی‌ها جهت توقف یا استمرار حملات، دلایل مشخص و منطقی جهت ایجاد وحدت میان گروه‌های مقاومت عراق و توقف موقت حملات علیه آمریکایی‌ها مطرح نمود که با توجه به استدلال و توصیه‌های منطقی، مورد استقبال مقاومت عراق قرار گرفت. نتیجه این جلسه نیز منجر به وضعیت فعلی شده است.

با توجه به پیگیری جدی طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق از طریق دیپلماتیک توسط محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، به نظر می‌رسد که فرمانده نیروی قدس پس از درخواستِ وساطت نخست وزیر عراق به این کشور سفر کرد تا سطح تنش‌های اخیر به پله‌های بالاتر و وضعیت غیرقابل پیش‌بینی منتهی نشود.

رفتار گروه‌های مقاومت عراق نشان می‌دهد که آنها گرچه نگاهی منفی به پرونده خروج نظامیان آمریکایی از طریق دیپلماتیک دارند اما به طور مشروط و برای زمانی محدود به دولت عراق فرصت داده‌اند تا نتیجه‌ای مشخص حاصل شود.

پس از توقف حملات علیه آمریکایی‌ها و عدم پاسخگویی به حملات اخیر آمریکایی در خارج از چارچوب نبرد که باعث جلوگیری از فرسایش توان و تمرکز مقاومت عراق شد، حملات کیفی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی افزایش یافت. طی روزهای اخیر، حملاتی علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است که نشان می‌دهد نگاه مقاومت عراق به تاسیسات و زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونیستی معطوف شده است.

به هر روی، مقاومت عراق با توقف حملات و قبول طرح آتش‌بس موقت، حسن نیت خود را ثابت کرده است و اکنون توپ در زمین واشنگتن قرار دارد. تحرکات و اقدامات آمریکایی‌ها در پرونده خروج از عراق و همچنین وضعیت نبرد در غزه، در نوع و شدت اقدامات آتی گروه‌های مقاومت عراق تاثیرگذار خواهد بود. در خصوص اسرائیل نیز باید گفت که سخنان مقامات ارشد کشورهای منطقه، فرماندهان مقاومت و برخی از مسئولان غربی نشان می‌دهد که همگی به دنبال جلوگیری از آغاز یک جنگ فراگیر می‌باشند؛ موضوعی که تصمیمات جدی و افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت قبول شروط مقاومت و پذیرش آتش‌بس را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.