اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزیر جنگ اسرائیل: توافق با حماس مانع از حملات علیه حزب‌الله نخواهد شد

  • کد خبر : 30437
  • 07 اسفند 1402 - 21:11
وزیر جنگ اسرائیل: توافق با حماس مانع از حملات علیه حزب‌الله نخواهد شد
یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از مقر فرماندهی شمال در شهرک صفد بیان داشت که حتی اگر با حماس در خصوص آتش‌بس در غزه و آزادی زندانیان توافق حاصل شود، اقدامات علیه حزب‌الله ادامه خواهد یافت.

به گزارش اخبار جهادی، یوآف گالانت تهدید کرد که بمباران علیه مواضع حزب الله لبنان را تا زمان رسیدن به اهداف ادامه خواهد داد. وی پیش‌تر نیز قول داده بود که حزب الله را از رودخانه لیتانی در جنوب لبنان یا از طریق یک توافق سیاسی یا از طریق اقدام نظامی حذف و به عقب خواهند راند.

تاکنون در تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله بیش از ۲۰۵ تن از نیروهای لبنانی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند. در طرف مقابل نیز تلفات انسانی قابل توجهی به رژیم صهیونیستی وارد شده است، اما رژیم صهیونیستی از بیان تلفات واقعی خود امتناع می‌کند.

لازم به ذکر است تاکنون در جریان حملات حزب‌الله به مواضع اسرائیل، دو سامانه گنبد آهنین و دستکم ۲۸ نفربر، ۲۵ تانک و ۴ خودروی لجستیکی مورد هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

طی روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی دایره و شدت حملات خود را نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داده است. بررسی نوع حملات و موضع گیری مقامات اسرائیلی نشان می‌دهد که آنها در پی بهره برداری حداکثری از نبردهای شمال فلسطین هستند. به عبارت دیگر، رژیم اسرائیل تلاش میکند تمامی اهدافی که تا پیش از این در جنوب لبنان از دست یابی به آنها عاجز بود را از رهگذر این جنگ به‌دست آورده و محقق کند. از این رو باید گفت که جنگ در شمال فلسطین و جنوب لبنان مانند یک چاقوی دولبه است و همانطور که باعث تحت فشار قرار گرفتن رژیم اسرائیل شده است، اما می‌تواند نتیجه معکوس هم داشته باشد. مدیریت صحنه نبرد و پیاده سازی به‌موقع ضدتاکتیک‌ها نقشی کلیدی در موفقیت و یا عدم موفقیت حزب الله در آینده نبردها در این منطقه ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.