اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بزرگترین تأمین‌کنندگان نفت رژیم‌ اسرائیل چه کشورهایی هستند؟ گلوگاه‌های اصلی رژیم اسرائیل کجاست؟

  • کد خبر : 30426
  • 07 اسفند 1402 - 2:06
بزرگترین تأمین‌کنندگان نفت رژیم‌ اسرائیل چه کشورهایی هستند؟ گلوگاه‌های اصلی رژیم اسرائیل کجاست؟
بر اساس آمار ماه می سال گذشته میلادی، رژیم‌ اسرائیل روزانه ۲۲۰ هزار بشکه نفت وارد کرده است که حدود ۶۰ درصد از این مقدار توسط قزاقستان و جمهوری آذربایجان تأمین می‌شود. همچنین کشورهای غرب قاره آفریقا که در راس آنها گابون قرار دارد و سپس برزیل و مصر در جایگاه بعدی قرار دارند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از بلومبرگ، در میان تأمین‌کنندگان نفت رژیم‌ صهیونیستی، قزاقستان با ارسال ۹۲/۵ هزار بشکه نفت در روز، با اختلاف در جایگاه اول قرار دارد.

در ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، به موضوع ارتباط برخی کشورهای اسلامی با رژیم‌صهیونیستی اشاره نمودند و اظهار داشتند که وظیفه این دولت‌‌ها قطع کمک‌های سیاسی، تبلیغاتی، تسلیحاتی و عدم ارسال کالاهای مصرفی به رژیم صهیونیستی است و تأکید نمودند که وظیفه ملت‌‌ها فشار آوردن به دولت‌ها برای انجام این وظیفه بزرگ است.

این موضوع مهم در حالی برای چندمین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود که متاسفانه هنوز تعدادی از دولتهای کشورهای اسلامی بر ادامه روابط سیاسی، تجاری و نظامی خود با رژیم اشغالگر قدس ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، نشریه آمریکایی بلومبرگ با مورد توجه قرار دادن درخواست ایران از دیگر کشورهای مسلمان برای تحریم نفتی علیه اسرائیل، ادعا می‌کند که در صورت اعمال تحریمهای نفتی علیه اسرائیل، این رژیم همچنان گزینه‌های جایگزین کافی برای واردات نفت خواهد داشت. ایالات متحده، به‌عنوان متحد کلیدی رژیم اسرائیل، می‌تواند به بزرگترین تامین کننده رژیم اسرائیل تبدیل شود. صادرات نفت از برزیل به رژیم اسرائیل نیز در ماه های اخیر در حال رشد بوده است.

در این میان اما مهم ترین مسئله برای رژیم اسرائیل، تامین امنیت بنادری است که از طریق آنها نفت به این رژیم وارد می‌شود. رژیم اسرائیل دارای سه پایانه واردات نفت خام است که به ترتیب اهمیت بدین شکل است: بنادر اشکلون (عسقلان) و حیفا در دریای مدیترانه و بندر ایلات در دریای سرخ. اشکلون، مهمترین پایانه واردات نفت است که روزانه حدود ۱۸۰ هزار بشکه نفت فرآوری می کند. اشکلون در شمال نوار غزه قرار دارد و در جریان حمله گروه‌های فلسطینی به شهرکهای اطراف نوار غزه در ۷ اکتبر بسته شد. بندر حیفا نیز به‌طور متوسط روزانه حدود ۴۰ هزار بشکه نفت وارد می‌کند.
پایانه واردات نفت بندر ایلات در دریای سرخ از سال ۲۰۲۰ متوقف شده است و علاوه بر این، حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی که به مقصد ایلات در حرکت‌ هستند عملا تمامی بخشهای بندر ایلات را متوقف کرده است.

به‌طور کلی بنادر رژیم اسرائیل، شریان‌ها و گلوگاه‌های اصلی رژیم اسرائیل هستند و در صورت ضربه به این بنادر و قطع این شریان‌ها، رژیم اسرائیل با خطرات بالقوه و مهلک مواجه خواهد شد. بندر ایلات زیر ضربات مقاومت یمن است، بندر حیفا زیر آتش مقاومت لبنان است و هرلحظه می‌تواند به کلی از دسترس خارج شود و بندر اشکلون نیز زیر تهدیدات دائمی مقاومت فلسطین در نوار غزه هستند. از این رو می‌توان به خوبی درک کرد که چرا رژیم اسرائیل و متحدان آن یعنی آمریکا و انگلیس برای دفاع از رژیم اسرائیل اقدام به راه اندازی ائتلاف دریایی کرده اند. یکی از راه‌های اصلی ضربه مهلک به رژیم اسرائیل از بنادر آن می‌گذرد…

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.