اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تهدید لبنان به جنگ توسط اسرائیل همزمان با نزدیک شدن به ماه رمضان

  • کد خبر : 30370
  • 01 اسفند 1402 - 18:38
تهدید لبنان به جنگ توسط اسرائیل همزمان با نزدیک شدن به ماه رمضان
تلاش بی‌پروای نظامی آمریکا و اسرائیل برای اجبار حزب الله به دور شدن از مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منطقه را به سمت یک جنگ تمام عیار سوق می‌دهد؛ جنگی که نه تل آویو و نه واشنگتن، نمی‌توانند به مدیریت آن امیدوار باشند.

تهدیدهای مکرر تل آویو برای نابودی بیروت همانند غزه، همراه با افزایش حمایت صهیونیست‌ها از اقدام نظامی علیه لبنان، در روزهای اخیر باعث افزایش تنش‌ها در جبهات نبرد در شمال فلسطین اشغالی شده است.

در این خصوص دو عامل مهم را باید در نظر داشت: نخست، حملات هدفمند اسرائیل به غیرنظامیان لبنانی، که اخیر چند نمونه از آن را در خاک لبنان شاهد بودیم. این حملات واکنش شدید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله را به همراه داشت. سید حسن در واکنش به این حملات قول قصاص داد و اعلام کرد که بهای خون غیرنظامیان، خون خواهد بود.
دوم، نزدیک شدن به ماه رمضان است؛ زیرا ماه مبارک رمضان هر ساله بعد از اشغال اراضی فلسطین توسط صهیونیست‌ها شاهد تحولات و درگیری‌های مهمی بین اشغالگران و صاحبان اراضی اشغالی بوده است.

اقدامات رژیم اسرائیل طی دو هفته آینده، پتانسیل تشدید تنش فاجعه بار را در پی دارد. به ویژه اگر اسرائیل تهاجم نظامی خود را در ماه رمضان، مخصوصا علیه رفح تشدید کند و برنامه‌های خود را برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از جنوب نوار غزه را اجرایی نماید.

اسرائیل می‌خواهد حزب الله از مرزهای شمالی دور شود

نظرسنجی روزنامه عبری معاریو نشان داد که ۷۱ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که اسرائیل باید عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه لبنان انجام دهد تا حزب الله را از مرز دور نگه دارد. در عین حال، فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل به شدت از سخنان اخیر سیدحسن نصرالله واهمه دارند. سیدحسن اخیرا گفت شهرک‌نشینان صهیونیستی که از شمال فرار می‌کنند باز نخواهند گشت و مقامات اسرائیلی باید «پناهگاه‌ها، هتل‌ها، مدارس و… را برای پذیرش ۲ میلیون نفر آماده کنند. دبیرکل حزب‌الله در دو سخنرانی متوالی تاکید کرد که تنها توقف جنگ در غزه باعث توقف جبهه جنگ در جنوب لبنان می‌شود.

به نظر می‌رسد رژیم اسرائیل ضمن اعمال فشار نظامی از طریق حملات مستقیم به جنوب لبنان برای القای ترس، به اقدامات دیپلماتیک غرب در بیروت نیز امیدوار است.

به هر روی، با نزدیک شدن به ماه رمضان، مقامات ارشد اسرائیلی و غربی مجبور به اخذ تصمیماتی در خصوص چگونگی انجام نبرد، نوع و شدت حملات خواهند شد و اگر تصمیمات به صورت تهاجمی صادر شود، محور مقاومت را وادار می‌کند تا استراتژی‌های منطقه‌ای خود را مجددا با شدت حملات دشمن تنظیم و بازنگری کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.