اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رئیس اسبق موساد: درگیری با حزب‌الله به صلاح اسرائیل نیست

  • کد خبر : 30324
  • 28 بهمن 1402 - 14:47
رئیس اسبق موساد: درگیری با حزب‌الله به صلاح اسرائیل نیست
«دانی یاتوم» رئیس سازمان جاسوسی موساد طی سال‌های 1996 الی 1998 و مشاور امنیتی «ایهود باراک» نخست‌وزیر وقت اسرائیل، در خصوص درگیری تمام‌عیار با حزب‌الله به مقامات تل آویو هشدار داد.

به گزارش اخبار جهادی، یک روز پس از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و اعلام اینکه موشک‌های حزب‌الله قادر هستند تا ایلات در جنوب فلسطین اشغالی برسند، «دانی یاتوم» این چهره امنیتی سال‌های دور اسرائیل به مقامات فعلی این رژیم هشدار داد که وارد نبرد فراگیر با حزب‌الله نشوند.او به شبکه ۱۳ اسرائیل گفت: «اسرائیل امروز در مقابل محور مقاومت تنها است و به جای اینکه آمریکا به عنوان محور لیبرال دموکراسی با محور مقاومت درگیر شود، ما مجبور به جنگ شده‌ایم».

رئیس اسبق موساد با اشاره به اعزام دو ناو هواپیمابر آمریکایی در روزهای ابتدایی جنگ به سمت سواحل فلسطین اشغالی و بیان اینکه نباید قدرت محور مقاومت را دست کم گرفت، گفت: «در ۷ اکتبر وقتی متوجه شدم برای نجات اسرائیل به دو ناو هواپیمابر نیاز داریم شوکه شدم، چرا که ما معتقد بودیم داریم با پابرهنه‌های حماس می‌جنگیم، بنابراین [ازین پس] باید از واقعیت درس بگیرم تا دیگر به افکار مزخرف پیشین بازنگردیم».

«دانی باتوم» سپس تأکید کرد: «باز کردن جبهه درگیری گسترده جدید با حزب‌الله در جنوب لبنان به نفع اسرائیل نیست».

در این راستا «گرشون هاکوهن» از مقامات رده بالای پیشین ارتش اسرائیل نیز به شبکه ۱۳ گفت: «ما در یک وضعیت بی سابقه و واقعا فاجعه بار هستیم و وضعیت در شمال (حزب الله) بسیار دشوار است».

او افزود: «”ما در سال ۱۹۶۷ نیستیم. هیچ ارتشی وجود ندارد و ما توانایی آن را نداریم که در یک عملیات زمینی برای بازگرداندن حزب الله به آن سوی رودخانه لیتانی شرکت کنیم».

پیش‌تر نیز روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»نوشته بود که «حزب الله موفق شده است نوعی کمربند امنیتی» را در شمال فلسطین اشغالی ایجاد کند، در حالیکه شهرک‌های اسرائیلی آن منطقه کاملا خالی از سکنه شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.