اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان با تل‌آویو در ارتباط نیست و مقری برای موساد نداریم

  • کد خبر : 30292
  • 26 بهمن 1402 - 13:28
نچیروان بارزانی: اقلیم کردستان با تل‌آویو در ارتباط نیست و مقری برای موساد نداریم
رئیس اقلیم کردستان عراق هرگونه روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت که موساد هیچ مقری در اقلیم کردستان ندارد.

به گزارش اخبار جهادی، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق طی مصاحبه با رسانه‌های العربیه و الحدث با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در عراق بیان داشت: اقلیم کردستان در چارچوب عراق و نه به تنهایی، سرنوشت حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی را تعیین خواهد کرد.

وی در ادامه مصاحبه، هرگونه روابط میان اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی را رد کرد و گفت که ما روابطی با اسرائیل و هیچ مقری برای موساد نداریم. ادعاهای ایران مبنی بر حضور نیروهای موساد در اقلیم نادرست است و تهران هیچ سند و مدرکی به بغداد مبنی بر حضور نیروهای موساد در اقلیم کردستان عراق ارائه نداده است.

بارزانی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان منبعی برای تهدید ایران نبوده و بمباران اقلیم توسط ایران، که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است را نمی‌توان در چارچوب دوستی دسته بندی کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که پس از حمله نیروهای مسلح ایران به مقر موساد در اربیل، اسناد مختلفی در خصوص حضور عوامل موساد و ارتباط برخی اشخاص مستقر در اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی توسط رسانه‌های منطقه‌ای از جمله تحولات جهان اسلام منتشر شد.

نکته جالب توجه اینجاست که طی سال‌های اخیر و به ویژه همزمان با ناامنی و اغتشاشات در ایران، تیم‌ها و تجهیزات مختلفی از مبداء اقلیم کردستان عراق با حمایت محور شرارت به ویژه رژیم صهیونیستی و سازمان تروریستی موساد با هدف انجام اقدامات ضدامنیتی اعم از ترور، انفجار، خرابکاری در بخش‌های صنعتی، نظامی و… وارد کشور ایران شدند که بخش کثیری از این عملیات‌ها با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان کشف و خنثی گردید.

به هر روی، حضور عناصر موساد و عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق، موضوعی غیرقابل انکار است؛ اینکه مقام بلندپایه اقلیم کردستان در مصاحبه با رسانه‌ها، این موارد را مطرح کرده و سعی در زیر سوال بردن اقدامات ضد تروریستی ایران و تکذیب روابط حکومت خود با رژیم اسرائیل را دارد، جای تامل دارد و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران جهت بهبود روابط یا توجیح همسایگان خود، باید بازنگری ویژه‌ای در نحوه ارتباط با آنها انجام دهد!

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.