اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمایت تمام‌قد مسعود بارزانی از حضور آمریکا در عراق

  • کد خبر : 30288
  • 25 بهمن 1402 - 23:38
حمایت تمام‌قد مسعود بارزانی از حضور آمریکا در عراق
رهبر حزب دموکرات منطقه کردستان عراق بعد از حمایت نخست‌وزیر این منطقه از تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفت مسئله خروج آمریکا یک مسئله ملی است.

به گزارش اخبار جهادی، «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات منطقه کردستان عراق می‌گوید حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق «یک مسئله ملی» است و تنها به یک حزب عراقی مربوط نمی‌شود.

براساس گزارش وبگاه «شفق نیوز»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق این اظهارات را امروز (چهارشنبه) در دیدار با «دیوید برگر» کاردار سفارت آمریکا در عراق مطرح کرده است.طبق این گزارش، دو طرف امروز در استان صلاح الدین در شمال عراق با یکدیگر دیدار کرده‌اند و بارزانی در این دیدار اظهار داشته مسئله خروج نیروهای آمریکا از عراق به دولت عراق مربوط می‌شود و باید آن را از مزایده سیاسی کنار گذاشت.بارزانی در این باره گفت: «حتما باید دولت عراق از طریق وزارتخانه‌ها و نهادهای رسمی بر پایه نتایج گفت‌و‌گو با ائتلاف بین‌المللی به یک توافق دست یابد و همه احزاب عراق باید این حقیقت را بدانند که تروریسم و خطر بازگشت دوباره آن همچنان پابرجاست».

رئیس حزب دموکرات منطقه کردستان عراق در ادامه از همه خواست که از گفت‌و‌گو و توافق‌های میان دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی حمایت کنند.«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز اخیرا در گفت‌و‌گو با شبکه «سی‌ان‌ان» مخالفت خود را با خروج نیروهای آمریکایی از عراق بیان کرده است. او گفته بود ماهیت تهدیدات در منطقه تغییر کرده و اربیل به ادامه حضور نظامیان آمریکایی نیاز دارد.مسئله خروج نیروهای آمریکایی پس از آن دوباره در عراق پررنگ شده است که وزارت خارجه این کشور اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال رایزنی با آمریکا برای خروج تدریجی نیروهای ائتلاف از عراق است.مسعود بارزانی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «این مسئله جزء اختیارات پارلمان نیست و برای حفظ منافع عراق حتما باید این موضوع از مزایده‌های سیاسی و تبعات و معادلات منطقه‌ای کنار گذاشته شود.»پارلمان عراق به دنبال شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی مصوبه خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرده است؛ اما علی‌رغم تصویب این طرح، آمریکا همچنان در عراق حضور دارد.مسعود بارزانی همچنین در پایان ادعا کرد: «تمام طرف‌ها خوب می‌دانند اگر آمریکا رژیم سابق را ساقط نمی‌کرد و به عراقی در آزادسازی کشور کمک نمی‌کرد، افرادی که در حال حاضر در عراق قدرت دارند، ابدا نمی‌توانستند در کشور حکومت کنند».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.