اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله موشکی ارتش یمن به کشتی آمریکایی در تنگه باب المندب

  • کد خبر : 30255
  • 23 بهمن 1402 - 15:14
حمله موشکی ارتش یمن به کشتی آمریکایی در تنگه باب المندب
ارتش یمن با چند فروند موشک دریایی کشتی آمریکایی استار ایرس را در نزدیکی تنگه باب المندب مورد حمله و اصابت قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی نیروی دریایی ارتش این کشور به کشتی فله بر استار ایرس متعلق به آمریکا خبر داد.

طبق این بیانیه، نیروهای دریایی نیروهای مسلح یمن با چند فروند موشک دریایی به کشتی آمریکایی استار ایرس (Star Iris) را در دریای سرخ مورد حمله و اصابت دقیق قرار دادند.

در این راستا، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا بامداد امروز از دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۴۴ مایلی بندر المخا و در نزدیکی تنگه باب المندب خبر داده بود که صحت وقوع حمله موشکی انصارالله را تایید می‌کند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه افزود، نیروهای مسلح یمن در پاسخ به وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود، تا پایان تجاوز و محاصره فلسطینی‌ها، به اجرای عملیات برای جلوگیری از دریانوردی کشتی های اسرائیل و یا کشتی های دیگر به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریاهای سرخ و عرب ادامه خواهند داد. وی همچنین تاکید کرد، در انجام عملیات های بیشتر در پاسخ به جنایات صهیونیست ها علیه برادران ما در نوار غزه و همچنین در پاسخ به اقدامات مستمر آمریکایی-انگلیسی در تجاوز به یمن تردید نخواهند کرد.

کشتی استار ایرس، یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۰۴ میلادی با پرچم جزایر مارشال فعالیت می‌کند. جزئیات هویت مالک این کشتی مشخص نیست. این کشتی از مبدأ بندر سوئز در مصر به سمت بندر امام خمینی در جنوب غربی ایران در حال حرکت بود که در تنگه باب المندب مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت. طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، حمله موشکی انصارالله به کشتی استار ایرس، ۳۰مین عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی، آمریکایی، انگلیسی و وابسته به آنها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.