اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا به عراق و سوریه

  • کد خبر : 30113
  • 14 بهمن 1402 - 19:55
واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا به عراق و سوریه
پس از حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه، ایران، جنبش حماس و چند تن از شخصیت‌های عراقی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه واکنش نشان داده و این حملات را شدیدا محکوم کرد. وی افزود: حمله شب گذشته به سوریه و عراق، اقدام ماجراجویانه و خطای راهبردی دیگری توسط دولت آمریکاست که نتیجه‌ای جز تشدید تنش و بی ثباتی در منطقه نخواهد داشت.

یک منبع آگاه امنیتی در مرکز مستشاری ایران در سوریه طی گفتگو با رسانه یونیوز، حملات بامداد امروز آمریکا به عراق و سوریه را نقض آشکار حاکمیت این کشورها و تعدی به اراضیشان دانست و آن را محکوم کرد. این حمله پیامدهایی جدی برای وضعیت نیروهای آمریکایی در منطقه دارد و موجب واکنش‌های بیشتر به این رفتارهای تهاجمی خواهد شد. دولت‌ها و ملت‌های این دو کشور، هیچ گونه اشغال و تجاوز به سرزمین‌های خود را نپذیرفته و نخواهند پذیرفت.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس، حملات آمریکا به عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک، نقض حاکمیت این دو کشور، تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه و خدمت به دشمن صهیونیستی و اهداف توسعه‌طلبانه آن و اقدامی در راستای سرپوش نهادن بر جنایات آن در غزه دانست. حماس افزود: مسئولیت عواقب و پیامدهای حملات به عراق و سوریه را که صرفا موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد، متوجه دولت بایدن می‌دانیم.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق هم در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مناطقی در غرب عراق، تاکید کرد که ائتلاف بین المللی از ماموریت محول شده به آن و اختیاراتی که به آن اعطا شده، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدل شده است.

علاوه بر السودانی، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، حملات هوایی آمریکا به تعدادی از مقرها و مواضع در مرزهای عراق و سوریه را محکوم کرد.

گفتنی است ساعاتی قبل نیز یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه‌ای با اشاره به حملات هوایی آمریکا اعلام کرد: این حملات هوایی نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شوند و ضمن تضعیف تلاش‌های دولت، تهدیدی محسوب می‌شوند که می‌توانند به نتایجی نامطلوب با اثرات وخیم بر روی امنیت و ثبات عراق و منطقه ختم شوند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.