اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله هوایی آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق؛ سنتکام تایید کرد!

  • کد خبر : 30091
  • 14 بهمن 1402 - 3:08
حمله هوایی آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق؛ سنتکام تایید کرد!
ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا با انتشار بیانیه‌ای از حمله هوایی آمریکا به بیش از ۸۵ هدف در هفت تأسیسات ادعایی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و عراق خبر داد.

هواگردهای آمریکایی در شامگاه ۱۳ بهمن ماه، سلسله حملاتی را علیه مواضع گروه‌های مقاومت در مناطق مختلف استان دیرالزور سوریه و الانبار عراق آغاز کردند. بر اساس اطلاعات اولیه از منابع محلی، مواضع گروه‌های مقاومت در اطراف شهرهای البوکمال، المیادین و دیرالزور در سوریه و القائم در استان الانبار عراق در این حملات مورد هدف قرار گرفتند.

گفته می‌شود در حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه، علاوه بر بمب‌افکن‌های B-1B و جنگنده‌های F-15E، هواپیماهای A-10C Thunderbolt نیروی هوایی آمریکا مستقر در پایگاه الظفره امارات نیز مشارکت داشتند.

ویدیویی از حمله هوایی ارتش تروریستی آمریکا به یک انبار مهمات در عکاشات عراق

بر اساس آخرین اطلاعات (۱۲:۰۰ ۱۴ بهمن)، در حملات آمریکا به مناطق القائم و عکاشات عراق دستکم ۱۶ عراقی شهید و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

دقایقی پس از حملات، سنتکام با انتشار بیانیه‌ ای جزئیات حملات را اینگونه اعلام کرد:

ساعت ۱۶:۰۰ (EST) 02 فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند. نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب افکن های دوربرد که از ایالات متحده پرواز می کردند، مورد هدف قرار دادند. در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شد. تأسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل مراکز عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها، و انبارهای هواپیماهای بدون سرنشین، و تأسیسات زنجیره تأمین لجستیک و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کسانی که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند می باشد.

بیانیه سنتکام

لازم به ذکر است پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۴۰ نفر دیگر در حملات پهپادی نیروهای مقاومت عراق به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه التنف سوریه، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که حملاتی تلافی‌جویانه در پاسخ به این حمله ترتیب خواهند داد. به گفته مقامات نظامی آمریکا طرح حمله به پایگاه‌های مقاومت در عراق و سوریه طی چند مرحله و در بازه های زمانی متفاوت انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سه نظامی آمریکایی در حمله مقاومت به التنف کشته شدند

بر اساس آنچه که مقامات آمریکایی و رسانه های طرفدار آمریکا ادعا میکنند، حملات آمریکا با هدف مختل کردن لجستیک و زنجیره تامین نیروهای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان تحت حمایت آن‌ها در عراق و سوریه صورت گرفته است.
حملات به اصطلاح تلافی جویانه آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که حتی برخی کارشناسان و چهره های سیاسی مطرح آمریکایی نیز بر بی فایده و بی اثر بودن این حملات اذعان دارند. پیش از این حملات، بایدن و مقامات نظامی آمریکا بارها و بارها اعلام کردند که قصد درگیری مستقیم با ایران و افزایش تنش در منطقه را ندارند.
این حملات و این نوع واکنش در واقع پیام ضعف آمریکا را مخابره می‌کند. اصولا با توجه به توانمندیها و تجهیزات نظامی که آمریکا سالهاست در منطقه غرب آسیا مستقر کرده است نیازی به استفاده از بمب افکن های دوربرد و ایجاد این همه سر و صدا ندارد!
آمریکا از یک سو به دلیل کشته شدن سه نظامی این کشور در حمله اخیر و حملات متعدد موشکی، راکتی و پهپادی به پایگاه هایش در سه ماه اخیر، به شدت زیر فشار افکار عمومی آمریکا قرار دارد و برای رهایی از این فشار مجبور به واکنش است. از سوی دیگر آمریکا به خوبی میداند که حملاتی از این دست که پیش‌تر در یمن هم امتحان شده است تاثیری بر روند حملات و یا توقف آنها ندارد بلکه مطمعنا باعث تشدید حملات هم خواهد شد. کمااینکه حملات گروه های مقاومت عراقی بلافاصله پس از حملات آمریکا به عراق و سوریه ادامه داشته است. بنابراین آمریکا هنوز در زمین بازی مقاومت بازی می‌کند و نمایش قدرت پر سر و صدای آمریکا در حمله اخیر تغییری در معادله اصلی که در غرب آسیا در جریان است ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.