اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشته شدن والی حوران داعش در استان درعا

  • کد خبر : 30025
  • 09 بهمن 1402 - 11:39
کشته شدن والی حوران داعش در استان درعا
در جریان درگیری مسلحانه میان عناصر داعش و نیروهای امنیتی سوریه در شهر نوی، والی حوران گروه تروریستی داعش کشته شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای امنیتی سوریه در ۸ بهمن ماه، عملیاتی را با هدف دستگیری عناصر داعش در شهر نوی واقع در استان درعا آغاز کردند.

دقایقی پس از آغاز عملیات، درگیری مسلحانه شدیدی میان نیروهای سوری و تروریست‌های داعش شکل گرفت و چندین ساعت به طول انجامید و طی آن یکی از تروریست‌های داعش که مجهز به کمربند انفجاری بود، خود را منفجر کرد.

در نتیجه این درگیری، اسامه شحاده العزیزی، والی حوران گروه تروریستی داعش و پنج تن دیگر کشته شدند.

شایان ذکر است پس از عملیات‌های ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش در استان درعا طی سال ۲۰۱۸ میلادی، گمان می‌رفت که هسته‌های این گروه در درعا متلاشی شدند اما پس از حدود چهار سال، فعالیت گروه داعش در این استان از سرگرفته شد و این استان از سال گذشته شاهد اقدامات عناصر داعش و درگیری آنان با نظامیان سوری می‌باشد.

طی ماه‌های اخیر فعالیت هسته‌های داعش و گروه های تروریستی در مناطق مختلف سوریه با هدف هزینه تراشی برای محور مقاومت و برهم زدن تمرکز جبهه مقاومت از نبرد با اسرائیل به شدت افزایش یافته است و استان درعا نیز از این موضوع مستثنی نبوده است. با توجه به روند صعودی حملات و تحرکات داعش، به نظر می‌رسد کارفرماهای این گروه تروریستی، موضوع پشتیبانی‌های لازم در زمینه‌های مختلف از جمله لجستیک، تسلیحاتی و اطلاعاتی از داعش در ازای انجام اقدامات سفارشی را در دستور کار خود قرار داده باشند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.