اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقاومت عراق: حملات علیه آمریکا ادامه خواهد داشت!

  • کد خبر : 30005
  • 07 بهمن 1402 - 14:38
مقاومت عراق: حملات علیه آمریکا ادامه خواهد داشت!
مقاومت اسلامی عراق در واکنش به توافق اخیر واشنگتن و بغداد و اخبار منتشر شده در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از عراق بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، مقاومت اسلامی عراق در ۶ بهمن ماه در واکنش به توافق اخیر عراق و آمریکا در خصوص تعیین وضعیت نظامیان آمریکایی در این کشور و اخبار پیرامون این موضوع، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مصوبه پارلمان و حمایت مردمی از اخراج نیروهای خارجی، طی سال‌های گذشته به خاطر فریبکاری آمریکا، راه به جایی نبرده است. آمریکا به دنبال اجرای نقشه های پلیدانه خود در عراق و منطقه است. اینکه واشنگتن به درخواست دولت عراق برای تعیین تکلیف نیروهای خود تن داده، به دلیل حملات مقاومت است.

مقاومت در این بیانیه تاکید کرد: ما طی سال‌ها مبارزه، به جز فریب و زورگویی، چیزی از دشمن آمریکایی ندیدیم و این کشور همیشه در تلاش بوده است که برای انجام هر چه بیشتر طرح‌های شیطانی خود، زمان خریداری کند. پاسخ مقاومت اسلامی به آمریکا، ادامه عملیات‌های جهادی علیه حضور خارجی است و نسبت به اعطای مصونیت به هر گروه خارجی و تحت هر بهانه‌ای، هشدار می‌دهیم.

شایان ذکر است وزارت خارجه عراق چند روز قبل از توافق با آمریکا در خصوص تشکیل کمیته مشترک نظامی برای ارزیابی خطر داعش و پایان مأموریت نیروهای ائتلاف در عراق خبر داد.

خروج نظامیان آمریکایی از عراق و توافق دولت‌های عراق و آمریکا موضوع جدیدی نبوده در زمان نخست وزیری مصطفی الکاظمی و در آخرین دور گفتگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن مقرر شد تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد اما دولت آمریکا به راحتی خلاف توافق عمل کرد!

مقاومت عراق با اشراف بر بدعهدی طرف آمریکایی و سوابق این کشور در عمل به تعهدات، تصمیم گرفته است تا حملات خود را ادامه دهد؛ مگر اینکه اقدامات واقعی و مثبتی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=30005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.