اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آتش‌سوزی در انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم در قزاقستان

  • کد خبر : 29946
  • 02 بهمن 1402 - 16:22
آتش‌سوزی در انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم در قزاقستان
در شامگاه ۲۴ دی ماه، انبار شرکت اسرائیلی نئوستریم (Neostrim) در شهر آلماتی قزاقستان دچار آتش سوزی شد.

به گزارش اخبار جهادی، شرکت نئوستریم وابسته به شرکت بین‌المللی BASF Central Asia است که توسط سرمایه‌داران صهیونیست حمایت می‌شود. همچنین چندتن از سرمایه داران آن از صهیونیست‌های اسرائیل هستند.

بر اساس این گزارش، حمله به این انبار با انفجار یک کپسول اکسیژن و بنزین انجام شده است. عامل ناشناس ابتدا یک کپسول اکسیژن را در انبار قرار داده و با استفاده از بنزین آن را به آتش کشیده و سپس از محل فرار کرده است. تلاش نیروهای امنیتی قزاقستان برای شناسایی و دستگیری این شخص ادامه دارد.

این آتش سوزی با اقدامات و حوادث مشکوک ماههای اخیر در کشورهای آسیای میانه ارتباط دارد و در ذیل اقدامات خودجوش ضد اسرائیلی مردم این منطقه برآورد می‌شود. در این راستا، تاکنون چند شهروند تاجیک، قزاق و ازبکی به اتهام فعالیت زیرزمینی علیه اسرائیل بازداشت شده و انبار شرکت اسرائیلی تکنوپارک و همچنین تاسیسات شرکت اسرائیلی ساکسوات برویلر در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان دچار آتش سوزی غیرعادی شده بود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.