اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رسانه‌های غربی: کشتی های ایرانی مسئول اطلاعات عملیات یمن در دریای سرخ هستند!

  • کد خبر : 29769
  • 25 دی 1402 - 13:50
رسانه‌های غربی: کشتی های ایرانی مسئول اطلاعات عملیات یمن در دریای سرخ هستند!
در حال حاضر کشتی باری عمومی بهشاد (MV BEHSHAD)، ناوچه لجستیکی بوشهر (IRIS BUSHEHR – 422) و ناوچه البرز (IRIS ALBORZ – 72) متعلق به نیروهای مسلح ایران در آب‌های خلیج عدن و در نزدیکی تنگه باب المندب مستقر هستند.

به گزارش اخبار جهادی، بر اساس ادعای رسانه های غربی، کشتی ایرانی بهشاد کاربرد اطلاعاتی-لجستیکی داشته و بر عبورومرور کشتی های مختلف در تنگه باب المندب و دریای سرخ نظارت دارد. در کنار این کشتی، ناوچه البرز به عنوان ناو سرفرماندهی ناوگروه ۹۴ نیروی دریایی ارتش ایران از ۱۱ دی ماه در منطقه دریای سرخ حضور یافته است. کشتی بوشهر نیز بیش از ۶۰ روز است که در این منطقه مستقر شده و همان طور که از کاربری آن پیداست، نقش پشتیبانی چندمنظوره این ناوگروه از تامین سوخت، مهمات، مواد غذایی و تدارکات تا تعمیر و مسائل فنی را ایفا می‌کند.

رسانه‌ها و تحلیلگران غربی همچنین مدعی هستند که این ناوگروه در پشت پرده تمام عملیات های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن قرار دارد و از عملیات های آنها علیه کشتی های اسرائیلی و ناوگان دریایی ائتلاف آمریکایی (نیروهای عملیات نگهبان آسایش) پشتیبانی اطلاعاتی می‌کند و تا پیش از وقوع جنگ در فلسطین نیز، مسئولیت پشتیبانی تسلیحاتی و هدایت محموله‌های ایران برای انصارالله را به عهده داشته‌اند.

ادعاهای مذکور در حالی عنوان میشود که ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران از اوایل سال ۱۳۸۸ ه.ش و پس از دست‌اندازی‌های مکرر دزدان دریایی سومالی به کشتی های ایرانی، ماموریت تامین امنیت و حمایت از کشتی های ایرانی و بین المللی را در آب‌های آزاد آغاز کرد‌ه‌اند. ارسال ناوچه البرز نیز پس از تشدید استقرار ناوهای ائتلاف آمریکایی در آب‌های دریاهای عرب و سرخ و برای مقابله با تهدیدات احتمالی علیه آنها کشتی‌های ایرانی انجام شد. موضوع ارسال تسلیحات ایران به یمن نیز از جمله ادعاهای بزرگ آمریکا و ائتلاف سعودی در سالهای اخیر بوده که تاکنون با تکذیب مقامات ایرانی و یمنی مواجه شده است. همچنین فرآیند ساخت و مونتاژ تسلیحات موشکی و پهپادی در داخل یمن اثبات شده و در گزارش‌های متعددی مورد تایید کارشناسان نظامی قرار گرفته است.

در مجموع ناوگروه نیروی دریایی ارتش از سالها پیش در آب‌های خلیج عدن و دریای سرخ پایگاه دریایی ایجاد کرده‌اند و این موضوع تازه‌ای نیست. هدف از جنگ رسانه‌ای غربی‌ها علیه ناوگروه ایران توجیه ضرباتی است که در جریان درگیری‌های اخیر از نیروهای مسلح یمن دریافت کرده‌اند. آنها در سه عملیات هوایی و موشکی مستقیما به مواضع و نیروهای یمنی حمله کرده و با یک پاسخ وسیع موشکی و پهپادی و یک حمله محدود موشکی از سوی انصارالله مواجه شده‌اند. آمریکایی‌ها از تلفات و خسارات خود هیچ آماری منتشر نکرده‌اند اما برخی رسانه‌ها از کشته یا مفقود شدن دو نظامی آمریکایی (که به ادعای آمریکا در آب‌های سومالی مفقود شده‌اند) و اصابت موشک و پهپادهای یمنی به دو کشتی آمریکایی و انگلیسی سخن گفته‌اند.

موقعیت استقرار ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در خلیج عدن و در نزدیکی تنگه باب المندب / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.