اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بایدن: سفر بلینکن به خاورمیانه برای رایزنی درباره آزادی سایر گروگان‌ها بود

  • کد خبر : 29753
  • 25 دی 1402 - 11:02
بایدن: سفر بلینکن به خاورمیانه برای رایزنی درباره آزادی سایر گروگان‌ها بود
رئیس جمهور آمریکا میگوید که سفر هفته گذشته وزیر خارجه این کشور به غرب آسیا به منظور رایزنی برای پیدا کردن راهی برای آزادی سایر اسرا در غزه بوده است.

به گزارش اخبار جهادی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن با همکاری قطر و مصر و اسرائیل به توافق ۷ روزه آتش بس(در آذرماه) دست یافت که منجر به آزادی ۱۰۵ اسیر از دست حماس شد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر خارجه‌اش به منطقه غرب آسیا گفت: بلینکن به منطقه رفته بود تا دوباره راهی برای آزادی بازداشت شدگان پیدا کند.

بلینکن دوشنبه گذشته برای پنجمین بار از زمان آغاز جنگ غزه به منطقه سفر کرد و علاوه بر دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیس جمهوری مصر و شاه اردن دیدار و رایزنی کرد. 

بایدن با انتقاد از حماس در عدم تمدید توافقنامه قبلی آتش بس گفت: مایه تاسف است که حماس از توافقنامه آزادی گروگانها خارج شد اما ما دست از تلاش برنداشتیم.

وی تاکید کرد که ما مشتاقانه منتظر حفظ تماس‌های نزدیک با رهبران قطر، مصر و اسرائیل برای بازگرداندن همه گروگان‌ها هستیم.

بایدن با اشاره به اینکه تعدادی از اسرا در غزه ملیت آمریکایی دارند اضافه کرد که هرگز از تلاش برای بازگرداندن آمریکایی‌ها به سرزمینشان دست نخواهیم کشید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.