اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش اسرائیل: ۳۰ هزار نقطه در غزه را بمباران کردیم

  • کد خبر : 29747
  • 25 دی 1402 - 10:56
ارتش اسرائیل: ۳۰ هزار نقطه در غزه را بمباران کردیم
ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر تا کنون 30 هزار هدف در باریکه غزه و 3400 نقطه در لبنان بمباران شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خبر داد که از روز هفتم اکتبر (۱۵مهر) تا کنون ۳۰ هزار نفته در باریکه غزه و ۳۴۰۰ هدف نیز در لبنان بمباران شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اضافه کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه، ۲۹۵ زهار نظامی و افسر از نظامیان ذخیره به کار گرفته شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تا کنون ۹۷۰ نظامی مجروح صهیونیست توسط بالگرد و ۱۷۰۰ نظامی مجروح دیگر نیز توسط خودروهای امداد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

جنایت رژیم صهیونیستی در غزه در حالی ادامه دارد که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافته است.

اشرف القدره گفت که رژیم اشغالگر بعد از گذشت ۱۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه، عامدانه محله‌های مسکونی و مردم فلسطین را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است. 

اکثر  مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه اضافه کرد که تاکنون ۳۳۷ نفر از نیروهای کادر درمان در غزه به شهادت رسیده‌اند و ۹۹ نفر دیگر در شرایط سختی تحت بازداشت قرار دارند.

القدره در عین حال اعلام کرد به ۱۵۰ مرکز درمانی در غزه حمله شده و ۳۰ بیمارستان دیگر امکان فعالیت ندارند و قادر به خدمات‌رسانی به مردم نیستند.

او همچنین اشاره کرد که ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن و کودک هستند و اسرائیل تاکنون ۲۰۰۰ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.