اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۷۸ام نبردها (نقشه میدانی)

  • کد خبر : 29459
  • 03 دی 1402 - 10:21
آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۷۸ام نبردها (نقشه میدانی)
در شمال نوار غزه درگیریهای پراکنده در محورهای اردوگاه جبالیا و در حوالی خیابان الجلا و یرموک ادامه دارد. همچنین امروز نیروهای رژیم اسرائیل حملاتی را به سمت مناطق التفاح و الدرج انجام دادند.

بر اساس اطلاعات میدانی به نظر میرسد نیروهای اسرائیلی از بعضی نقاط در شهر غزه عقب نشینی کرده باشند. این عقب نشینی به معنای عقب نشینی کامل از شهر غزه نیست بلکه نیروها بین چند منطقه، چند خط و یا چند خیابان جابجا شده اند. به‌صورت کلی ارتش رژیم اسرائیل چندین نقطه در شهر را به‌عنوان پایگاه فرماندهی اصلی تثبیت کرده است و از این مناطق اقدام به گسترش پیشروی و یا جابجایی نیروها میکند تا سیطره خود بر مناطق اشغال شده را حفظ کند.

به‌نظر می‌رسد تخلیه برخی مناطق توسط رژیم اسرائیل به سه دلیل انجام شده است؛ یک اینکه رژیم اسرائیل به برخی اهداف خود مانند سیطره بر مناطق کلیدی شهر غزه و انهدام برخی از مهم ترین تونلها و بخشها چه از طریق بمباران هوایی و چه از طریق بمب گذاری و تخریب دست یافته است و دلیل دوم آنکه طولانی تر شدن جنگ و افزایش چشمگیر تلفات در روزهای اخیر آنها را مجبور به این عقب نشینی ها کرده باشد. اسرائیل مجبور است برای جلوگیری از افزایش تلفات، جبهه های نبرد در شهر غزه را محدود کرده و یا کاهش دهد. و دلیل سوم اینکه فعلا ارتش اسرائیل به تصرفات فعلی در شهر غزه بسنده کرده است و اکنون به دنبال تصرف بخش میانی و جنوبی نوار غزه است.

نکته مهم دیگر امروز بمباران مخیم الشاطی بود. پس از پیشروی روزهای اولیه رژیم اسرائیل در شهر غزه، منطقه الشاطی جزء اولین مناطقی بود که ارتباطش با دیگر بخش های شهر غزه قطع شد و از آن روز تاکنون هیچ اخباری از این منطقه مخابره نمیشد. اما بمباران مخیم الشاطی مشخص کرد که اسرائیل بر همه این منطقه تسلط ندارد. همچنین امروز یک رسانه صهیونیستی برای اولین بار فاش کرد که در جریان پیشرویهای ارتش اسرائیل، نیروهای این رژیم از ترس تلفات سنگین به‌صورت کامل وارد الشاطی نشدند و این منطقه را محاصره کردند.

در وسط نوار غزه درگیریها به‌شدت افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات میدانی، نیروهای رژیم اسرائیل از سمت المغراقه و الزهرا و جحرالدیک عملیات جدیدی را آغاز کرده اند و تلاش میکنند به سمت البریج و النصیرات پیشروی کنند. در حال حاضر درگیریها در منطقه المغراقه به شدت جریان دارد. جنگنده های رژیم اسراییل نیز به شدت مناطق میانی نوار غزه را بمباران میکنند. تا این لحظه نیروهای اسرائیلی موفق به پیشروی قابل توجهی در این محور نشده اند.

در جنوب نوار غزه نیز درگیریها به‌صورت پراکنده در شهر خان یونس ادامه دارد و تغییر خاصی در خطوط کنترل شهر خان یونس ایجاد نشده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.