اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عضو ارشد انصارالله: با فلسطین هم‌مرز بودیم، کار اسرائیل را تمام می‌کردیم

  • کد خبر : 29432
  • 30 آذر 1402 - 11:00
عضو ارشد انصارالله: با فلسطین هم‌مرز بودیم، کار اسرائیل را تمام می‌کردیم
یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن ضمن انتقاد از بی‌تحرکی کشورهای عربی در قبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفت که اگر یمن با فلسطین اشغالی هم‌مرز بود، یمنی‌ها کار اسرائیل را تمام می‌کردند.

به گزارش اخبار جهادی، «محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن، شامگاه چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره مباشر» بر لزوم حمایت از مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

محمد البخیتی گفت: «مردم فلسطین کشته می‌شوند و تحت محاصره شدیدی قرار دارند. همه آن‌ها گرسنه هستند و ما شاید در نتیجه تداوم این محاصره، شاهد مرگ هزاران فلسطینی باشیم. همه کشورهای عربی بایست برای نجات مردم فلسطین دست به کار شوند».

البخیتی ادامه داد: «اگر ما برای نجات مردم فلسطین دست به کار شویم، لاجرم تعدادی قربانی خواهند شد. ما زمانی که تصمیم گرفتیم در این خصوص اقدام کنیم و این کشتارها را پایان دهیم و محاصره را در هم بشکنیم، این بدان معناست که ما آماده جانفشانی در این راه هستیم».

این عضو ارشد انصارالله در ادامه از توافق صلح کشورهایی مانند مصر و اردن با تل‌آویو انتقاد کرد و گفت که ارتش مصر بایست برای نجات فلسطینیان اقدام کند و «توافق‌های صلح سکوت در برابر کشتار مردم فلسطین را توجیه نمی‌کنند».

محمد البخیتی در پایان تاکید کرد: «اگر یمن با فلسطین هم‌مرز بود، ما به برادران فلسطینیمان می‌گفتیم به یمن بیایید و ما وارد خواهیم شد و کار رژیم [صهیونیستی] را کاملا تمام می‌کردیم».

ارتش یمن پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و ده‌‌ها با بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده است.

نیروی دریایی یمن همچنین در حمایت از مردم فلسطین عبور تمام کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، از تنگه باب‌المندب ممنوع کرده و ضمن تصرف یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر»، چند کشتی اسرائیلی و غیراسرائیلی را که بدون توجه به هشدارهای ارتش یمن در حال رفتن به اراضی اشغالی فلسطین بودند، هدف حمله قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.