اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش آمریکا: حملات حوثی ها در دریای سرخ را دفع کردیم!

  • کد خبر : 29283
  • 13 آذر 1402 - 11:28
ارتش آمریکا: حملات حوثی ها در دریای سرخ را دفع کردیم!
ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای مدعی دفع چندین حمله موشکی و پهپادی انصارالله به کشتی های خارجی در دریای شرخ شد.

به گزارش اخبار جهادی، بیانیه سنتکام درباره حمله اخیر انصارالله به کشتی های اسرائیلی به شرح زیر است:
«امروز (۱۲ آذر ماه)، چهار حمله به سه کشتی تجاری که در آب های بین المللی جنوب دریای سرخ حضور داشتند، صورت گرفت. این سه کشتی به ۱۴ کشور مجزا مرتبط هستند. ناوشکن یو اس اس کارنی به تماس های اضطراری کشتی ها پاسخ داد و به آنها کمک کرد.

تقریباً در ساعت ۹:۱۵ صبح به وقت صنعا، ناوشکن کارنی یک حمله موشکی بالستیک ضد کشتی را شناسایی کرد که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن به سمت کشتی یونیتی اکسپلورر شلیک شد و به مجاورت کشتی اصابت کرد.

یونیتی اکسپلورر نیز یک کشتی فله‌بر با پرچم باهاما است که متعلق به بریتانیا بوده و خدمه آن از ملوانان دو کشور است. کارنی در حال انجام گشت زنی در دریای سرخ بود و حمله به یونیتی اکسپلورر را شناسایی کرد. تقریباً در ساعت ۱۲ ظهر و در حالی که این کشتی در آب های بین المللی بود، ناوشکن کارنی یک پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی ها (انصارالله) در یمن پرتاب شده بود، رهگیری و سرنگون کرد. هدف پهپاد مشخص نیست و ما در حال حاضر نمی توانیم ارزیابی کنیم که آیا کارنی هدف پهپادها بوده است یا خیر. هیچ آسیبی به کشتی آمریکایی و پرسنل آن وارد نشد.

در یک حمله جداگانه در حدود ساعت ۱۲:۳۵ ظهر، یونیتی اکسپلورر گزارش داد که با موشکی که از مناطق تحت کنترل حوثی ها (انصارالله) در یمن شلیک شده بود، مورد اصابت قرار گرفت. ناوشکن کارنی به تماس اضطراری این کشتی پاسخ داد. در حین کمک به این کشتی، ناوشکن کارنی یک پهپاد دیگر را شناسایی کرد و پهپاد را منهدم کرد. کشتی یونیتی اکسپلورر خسارت ناشی از حمله موشکی را جزئی گزارش کرده است.

حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر کشتی نامبر ۹ توسط موشکی که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) در یمن شلیک شد، در حالی که خطوط کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ را هدایت می‌کرد مورد اصابت قرار گرفت. این کشتی با پرچم پاناما فعالیت می‌کند و متعلق به برمودا و بریتانیا است. این کشتی فله‌بر هیچگونه خسارت و تلفات جانی را گزارش نکرده است.

تقریباً در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر، کشتی سوفی (SOPHIE II)، یک تماس اضطراری مبنی بر اینکه آنها مورد اصابت موشک قرار گرفته اند، ارسال کرد. ناوشکن کارنی دوباره به تماس اضطراری پاسخ داد و خسارت قابل توجهی برآورد نشد. کارنی در حالی که در مسیر برای ارائه پشتیبانی بود، یک پهپاد را رهگیری و سرنگون کرد. کشتی سوفی نیز یک کشتی فله‌بر با پرچم پاناما است که خدمه آن ملوانانی از هشت کشور است.

این حملات تهدیدی مستقیم برای تجارت بین المللی و امنیت دریایی است. آنها جان خدمه بین المللی را که نماینده چندین کشور در سراسر جهان هستند به خطر انداخته اند. ما همچنین دلایل زیادی برای این ادعا داریم که این حملات، در حالی که توسط حوثی‌ها (انصارالله) در یمن آغاز شده‌اند، به طور کامل توسط ایران انجام می‌شوند. آمریکا تمامی پاسخ های مناسب را در هماهنگی کامل با متحدان و شرکای بین المللی خود در نظر خواهد گرفت.»

ادعای آمریکا درباره انهدام و رهگیری پهپادها و بی نتیجه ماندن حملات موشک های یمن، در حالی است که نیروهای مسلح یمن شب گذشته از حمله به دو کشتی اسرائیلی یونیتی اکسپلورر و نامبر ۹ خبر دادند. در این بیانیه هیچ اشاره ای به درگیری با ناوشکن آمریکایی نشده و ادعاهای آمریکا یک طرفه و بدون استناد است. طبق گزارش رسانه های صهیونیستی یکی از این کشتی های یاد شده متحمل خسارات جدی شده است اما تا این لحظه مستندات تصویری از این کشتی ها منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به دو کشتی اسرائیلی در باب المندب

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.